کد خبر: 245722
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

دلیل کندی اچ‌دی شدن شبکه‌ها چیست؟

رضا علیدادی درباره دلیل کندی روند اچ دی شدن شبکه ها توضیح داد و گفت که اعتبارات دولتی در قالب اوراق خزانه در اختیار سازمان قرار می گیرد.

دلیل کندی اچ‌دی شدن شبکه‌ها چیست؟
کد خبر: 245722
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا علیدادی معاون توسعه و فناوی صداوسیما درباره قطعی‌های شبکه سه برای مخاطبانی که از روی ماهواره به این شبکه دسترسی دارند، بیان کرد: در شبکه سه و زمان پخش برنامه های ورزشی به دلیل کپی رایت، دسترسی به این شبکه از ماهواره قطع می شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه حق پخش بازی ها به طور انحصاری توسط شرکت ها خریداری می شود، شرکت ها اجازه نمی دهند رقابت ها روی ماهواره به صورت باز برای همه پخش شود بنابراین قطعی هایی که داشته ایم بیشتر در زمان رقابت ها و مسابقات ورزشی بوده است و در زمانی غیر از زمان پخش بازی ها مشکل دیگری نبوده است.

علیدادی همچنین درباره روند کند اچ دی شدن شبکه ها بیان کرد: ما برنامه مشخصی برای اچ دی کردن شبکه ها داریم و این اقدام در دستور کار ما وجود دارد با این حال باید همه زیرساخت های موجود جمع آوری شده و زیرساخت های جدیدی جایگزین شود که هزینه بسیار بالایی را می طلبد.

وی اضافه کرد: اعتباراتی که دولت در اختیار ما می‌گذارد برای این زیرساخت ها کافی نیست ضمن اینکه دولت این اعتبارات را با اوراق خزانه در اختیار صداوسیما می گذارد و به این شیوه توان خرید ما را کاهش می دهد به این ترتیب ما با چنگ و دندان تلاش می کنیم که مسیر اچ دی شدن را هموار کنیم.

علیدادی اظهار کرد: اگر اعتبارات عمرانی به درستی تخصیص یابد ما به لحاظ تکنیکی و طراحی مشکلی نداریم و حتی کارهای اجرایی خود را شروع کرده ایم.

معاون توسعه و فناوی صداوسیما درباره اچ دی شدن شبکه های موردنظر عنوان کرد: شبکه های یک، دو و سه در یک بازه 2 ساله قرار است اچ دی شوند که البته استودیوهای تولید اچ دی شده اند و بنای ما بر این است که استودیوهای پخش نیز به طور کامل اچ دی شوند.

وی در پایان درباره پوشش رادیویی جاده تهران گیلان و تهران مشهد بیان کرد: با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما پوشش رادیویی جاده تهران گیلان تا یک ماه آینده و جاده تهران مشهد تا پایان سال افتتاح می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها