کد خبر: 249176
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

توافق تجاری چین و آمریکا دلیل افزایش قیمت طلای جهانی است/ ارزان شدن طلا در بازار داخلی علی‌رغم افزایش 12 دلاری در بازار جهانی

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق ایران در خصوص وضعیت امروز بازار جهانی طلا و بازار سکه و طلای داخلی گفت: توافق تجاری بین دو کشور چین و آمریکا می‌تواند بر روی شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار باشد، به‌نحوی‌که وقتی این شاخص‌های اقتصادی منفی می‌شود سرمایه‌گذاری بر روی طلا توجیه‌پذیر شده و سرمایه‌ها را به این بازار سوق می‌دهد که این امر خود از دلایل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

توافق تجاری چین و آمریکا دلیل افزایش قیمت طلای جهانی است/ ارزان شدن طلا در بازار داخلی علی‌رغم افزایش 12 دلاری در بازار جهانی
کد خبر: 249176
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق ایران در خصوص وضعیت امروز بازار جهانی طلا و بازار سکه و طلای داخلی به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: قیمت جهانی طلا امروز با 12 دلار افزایش به 1 هزار و 240 دلار در هر اونس رسید؛ اما در بازار داخلی علی‌رغم افزایش قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش نرخ ارز در بازار، کاهش تقاضا و همچنین کاهش حباب سکه در بازار، طلا و سکه هم‌ دستخوش کاهش قیمت شد.

کشتی آرای گفت: قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون 550 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون 730 هزار تومان و نیم‌سکه هم به 1 میلیون 890 هزار تومان رسید.

او ادامه داد: قیمت ربع‌سکه بهار آزادی با 1 میلیون 110 هزار تومان و همچنین سکه‌های 1 گرمی هم با 650 هزار تومان دادوستد شد. هر مثقال طلا هم که مبنای قیمت‌گذاری است با 1 میلیون 462 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم با 337 هزار و 500 تومان معامله شد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص عوامل افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر گفت: به نظر من یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی توافق تجاری چین و آمریکا در روزهای گذشته بود. این توافق تجاری بین دو کشور چین و آمریکا می‌تواند بر روی شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار باشد، به‌نحوی‌که وقتی این شاخص‌های اقتصادی منفی می‌شود سرمایه‌گذاری بر روی طلا توجیه‌پذیر شده و سرمایه‌ها را به این بازار سوق می‌دهد؛ که این امر خود از دلایل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها