کد خبر: 249278
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

استاندار سیستان و بلوچستان:

بیکاری نتیجه رواج مدرک گرایی است

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تغییر شرایط فرهنگی و رواج مدرک گرایی بجای فراگرفتن حرفه‌های مختلف منجر به ایجاد وضعیت بحرانی کنونی شده است و معضل بیکاری را ایجاد کرده است‌.

بیکاری نتیجه رواج مدرک گرایی است
کد خبر: 249278
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدعلی موهبتی ‌استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با معاون توسعه منابع سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: شعار ما راه اندازی نهضت مهارت آموزی در استان است و برای تحقق این مهم ضروری است تا همه دستگاه ها را بسیج کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش بهره وری نیاز به راه اندازی نهضت مهارت آموزی داریم و در این راستا تمام دستگاه ها باید برای افزایش بهره وری نیروی کار در این نهضت شرکت کنند‌.

موهبتی تصریح کرد: تغییر شرایط فرهنگی و رواج مدرک گرایی بجای فراگرفتن حرفه های مختلف منجر به ایجاد وضعیت بحرانی کنونی شده است و معضل بیکاری را ایجاد کرده است‌.

وی ضمن تاکید بر لزوم به روز رسانی آموزش‌های مهارتی خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی فنی وحرفه ای باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کنند و آموزش‌هایی را ارائه کند که مستقیما منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد شود‌.

موهبتی بیان کرد: راه اندازی شورای مهارت آموزی در استان منجر به شناخت مزیت ها و ظرفیت های خاص هرشهرستان و برنامه‌ریزی برای استقرار صنایع و تجهیزات مورد نیاز خواهد شد، در همین راستا از مدیر کل محترم خواستار تشکیل هرچه سریعتر این شورا هستیم.

وی در ادامه گفت: در هر جامعه ای که از فرصت تربیت نیروی انسانی ‌بهتر استفاده شود‌، پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می شود و از این رو لزوم فراگیری آموزش های مهارتی باید در افراد نهادینه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها