کد خبر: 249950
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۵:۰۹:۰۰
| |

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی:

عامل خارجی به دنبال فرسایش آسیا است

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای دیگر تلاش می‌کنند تا کشورهای آسیایی را به مسئله تروریسم و جنگ درگیر کنند تا نتواند پرشی داشته باشد.

عامل خارجی به دنبال فرسایش آسیا است
کد خبر: 249950
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۵:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای گفت: شاید این نکته به ذهن‌تان خطور کرده که چرا روسای پارلمان‌ها همه بر مسئله تروریسم حساس هستند و همه این موضوع حیاتی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: با جستجوی کوچک در سه دهه اخیر در دنیای پیرامون این نتیجه کسب می‌شود که جنگ‌ها و جریان‌های تروریستی در آسیا به وجود آمده که نمونه آن جنگ عراق، سوریه و افغانستان بوده است. تاریخ جنگ‌ها در سه دهه اخیر نشان می‌دهد که جریان‌های تروریستی از آسیا بوده است. سوال این است آیا واقعا آسیا خودش مستعد چنین جنگ‌ها و حملات تروریستی یا عامل بیرونی آن را هدایت می‌کند. چون در سه دهه قبل چنین اتفاقاتی را در آسیا شاهد نبودیم.

رییس مجلس یادآور شد: برخی از مقامات آمریکایی گفته‌اند که ما داعش را به وجود آوردیم. آنها در زمینه‌های ژئوپلتیک کار می‌کنند و متوجه شدند قرن آینده قرن آسیاست چون بیشترین ظرفیت و انرژی و نیروهای جوان در آسیا وجود دارد. همچنین دو عضو مهم را در شورای امنیت داراست. پس می‌خواهند که آسیا پرشی نداشته باشد. چین ظرفیت اقتصادی مهم داشته، روسیه در حوزه اقتصادی نقش آفرینی می‌کند و کشورها در مقیاس‌های دیگر به دنبال ثبات در منطقه هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها