کد خبر: 250359
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

محمد سعیدی کیا:

2765 تسهیلات اشتغال کشوری پرداخت می شود

رییس بنیاد مستضعفان گفت: دو هزار و 765 فقره تسهیلات اشتغال یارانه ای و کارآفرینی در سراسر کشور تصویب و به متقاضیان پرداخت می شود.

2765 تسهیلات اشتغال کشوری پرداخت می شود
کد خبر: 250359
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در حاشیه سفر به هرمزگان همراه معاون اول رییس جمهوری گفت: از این تعداد تاکنون، قرار داد دو هزار و 333 فقره طرح منعقد شده و یک هزار و291طرح کارآفرینی نیز با تسهیلات یارانه‌ای بنیاد مستضعفان با هزینه سه هزار و 947 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


وی بیان داشت: با اجرای این طرح ها تاکنون در مجموع برای 9 هزار و 635 نفر در کشور اشتغال ایجاد شده است.


رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی برای اجرای طرح ‌های مختلف در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات و به منظور رونق کسب و کار، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در روستا‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.


سعیدی کیا افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بر اساس تفاهم نامه ‌ای که بین بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، بانک سینا، استانداری‌ ها و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری منعقد شده، صورت می گیرد.


وی از اجرای همزمان یک هزار و 200 طرح اشتغال روستایی به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از این طرح ها در استان هرمزگان با حضور معاون اول رییس جمهوری اجرا می شود.


معاون اول رییس جمهوری بعد از ظهر دوشنبه به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتی، اقتصادی و عمرانی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد استان هرمزگان شد.


در این سفر دو روزه وزیران نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.


جهانگیری در بدو ورود به هرمزگان در فرودگاه بندرعباس مورد استقبال استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی قرار گرفت.


وی پس از ورود به فرودگاه بندرعباس در سفر دو روزه خود، عازم منطقه محروم کوشا احمدی در شهرستان حاجی آباد شد و قرار ضمن دیدار عمومی با مردم این منطقه، یکهزار و 200 طرح اشتغالزایی شهری و روستایی در سراسر کشور را به طور همزمان در این شهرستان افتتاح کند.


حضور در جلسه شورای اداری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور کارآفرینان شهری و روستایی این استان و همچنین بررسی مشکلات و مسائل فراروی کارآفرینان استان و اتخاذ تصمیم های لازم در این زمینه از برنامه های روز نخست سفر جهانگیری به استان هرمزگان است.


معاون اول رییس جمهوری همچنین در دومین روز از سفر خود، ضمن افتتاح چند پروژه مهم در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان، پروژه آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی هرمزگان را مورد بهره برداری قرار خواهد داد.


بازدید از بندر شهید رجایی و گمرک استان، مجتمع کشتی سازی و تاسیسات آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی، بازدید از خط انتقال آب از خلیج فارس به صنایع استان هرمزگان، کرمان و یزد، بازدید از مناطق شمالی هرمزگان، و افتتاح نیروگاه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر جهانگیری خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها