کد خبر: 250432
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۹:۲۵:۰۰
| |

شهرداری اهواز خبر داد:

ایجاد ریل باس برای نخستین بار در اهواز

شرکت راه آهن یک دستگاه قطار ریل‌باس به قیمت حدودی 50 میلیارد تومان به شهر اهواز اختصاص داد.

ایجاد ریل باس برای نخستین بار در اهواز
کد خبر: 250432
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در حاشیه مذاکرات لایحه انتشار اوراق مشارکت پروژه BRT، گزارشی از این پروژه و نیز پروژه ریل باس ارائه شد.


مدیرکل دفتر مطالعات و طراحی حمل‌ و نقل شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در خصوص طرح توجیهی پروژه ریل باس گفت: در بسیاری شهرها برای ایجاد راه‌آهن درون‌شهری هزینه‌های زیادی می‌شود در حالی‌ که در شهر اهواز 30 کیلومتر خط آهن وجود دارد که یک سرمایه ملی است و با مذاکراتی که با مدیران ارشد شرکت راه آهن کشور انجام دادیم از این ساختار برای استفاده درون‌شهری بهره‌برداری خواهیم کرد.


حجت اله سلیمانی از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری اهواز، استانداری خوزستان و راه‌آهن جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: در گام اول، شرکت راه آهن یک دستگاه قطار ریل‌باس به قیمت حدودی 50 میلیارد تومان به شهر اهواز اختصاص داد.


وی افزود: با توجه به کانون های تولید و جذب سفر و رعایت ملاحظات فنی سرعت و توقف قطارها، ایستگاه‌های ریل باس در فواصل 2 کیلومتری مکانیابی شده‌اند.


مدیرکل دفتر مطالعات و طراحی حمل‌ و نقل شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز افزود: برای آشنایی شهروندان با مسیرتردد و مزایای استفاده از این شیوه حمل و نقلی، سفرهای رایگان اهوازگردی پیش بینی شده است که در گام اول، دانشجویان انتخاب شده و اولین سرویس اهواز گردی برای دانشجویان دانشگاه آزاد انجام شده است. سپس به سراغ مدارس می‌رویم و در مرحله بعد روزانه یک سرویس تفریحی درون‌شهری رایگان برای محلات مختلف اهواز جهت آشنایی بیشتر با سیستم ریلی انجام خواهیم داد.


سلیمانی به طرح BRT نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اهتمام شهردار اهواز بر جبران کمبود سرویس های حمل و نقل عمومی در اهواز، تا زمان تکمیل خط یک قطار شهری توسط دولت، علاوه بر راه اندازی ریل باس، یک خط بی آر تی (BRT) نیز حد فاصل میدان شهید بندر تا میدان کارگر (فرهنگ شهر) طراحی شده که از محور پاسداران- بهبهانی، سلمان فارسی (نادری) امانیه و گلستان عبور می کند.


وی با اشاره به مزایای این طرح اذعان کرد: اجرای طرح بی آر تی بالغ بر 20 خط اتوبوس از مرکز شهر اهواز حذف می‌شود و دود و سر و صدا و ترافیک ناشی از تردد اتوبوس در هسته مرکزی شهر کاهش چشمگیری می یابد.


این مقام مسئول در پایان گفت: راه اندازی این خط سریع السیر سبب می شود زمان سفر در مسیر غرب به شرق اهواز و بالعکس، 20 درصد کاهش یابد ضمن اینکه در دو نقطه امکان پیاده شدن و تبادل وسیله بین ریل باس و BRT فراهم شده است.

منبع: سایت شهرداری اهواز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها