کد خبر: 250801
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان کاهش قیمت طلا و ارز در روزهای آینده داشت

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا گفت: امروز در اوایل صبح سکه و طلا با کاهش مواجه بود به‌طوری‌که قیمت هر گرم طلای 18 عیار به پایین‌ترین حد خود در چند ماه اخیر یعنی 302 هزار تومان در هر گرم رسید. این در حالی بود که امروز در بازار ارز دلار به زیر 10 هزار تومان هم رسید.

نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان کاهش قیمت طلا و ارز در روزهای آینده داشت
کد خبر: 250801
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: قیمت جهانی طلا مانند چند روز گذشته با نوسان همراه بود. به‌نحوی‌که امروز طلای جهانی با 4 دلار کاهش به 1 هزار 244 دلار در هر اونس رسید.

کشتی آرای افزود: امروز در اوایل صبح سکه و طلا با کاهش مواجه بود به‌طوری‌که قیمت هر گرم طلای 18 عیار به پایین‌ترین حد خود در چند ماه اخیر یعنی 302 هزار تومان در هر گرم رسید. این در حالی بود که امروز در بازار ارز دلار به زیر 10 هزار تومان هم رسید.

او در ادامه گفت: خیلی‌ها در این بازار منتظر و مترصد فرصت بودند تا با کاهش قیمت سکه و طلا اقدام به خرید کنند که همین امر باعث افزایش میزان تقاضا و در پی آن افزایش قیمت طلا در بازار شد. به‌نحوی‌که قیمت سکه طرح جدید در یک‌فاصله 15 دقیقه‌ای با 50 هزار تومان افزایش به 3 میلیون و 570 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم امروز به 3 میلیون و 400 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 1 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی با 20 هزار تومان کاهش به 1 میلیون و 50 هزار تومان و سکه‌های 1 گرمی هم بدون تغییر به 630 هزار تومان رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا گفت: هر مثقال طلا هم با 44 هزار تومان افزایش به 1 میلیون و 344 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم که تا 302 هزار تومان کاهش پیداکرده بود به 310 هزار و 300 تومان رسید.

او در پایان گفت: حال سؤالی که پیش می‌آید این است که قیمت سکه و طلا و ارز تا چه سطحی کاهش پیدا خواهد کرد؟ که البته پاسخ به این سؤال را در دو روز گذشته راحت‌تر می‌شد داد اما تحولات امروز در بازار نشان داد که عده‌ای با کاهش قیمت ارز و دلار در بازار، فرصت را مغتنم شمرده و اقدام به خرید کرده‌اند که خود این موضوع باعث افزایش تقاضا و متعاقباً افزایش قیمت خواهد شد بر همین اساس نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان کاهش قیمت طلا و ارز در روزهای آینده داشت و به نظر می‌رسد که قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها