کد خبر: 250965
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۲ ۰۹:۴۴:۰۰
| |

تلاش واشنگتن و ریاض برای قبضه کردن بازار انرژی عراق

ریک بری وزیر انرژی آمریکا که به عراق سفر کرده مسئله تحریم‌های آمریکا عیه ایران را با مسئولان بخش انرژی این کشور بررسی و در این رابطه با برهم صالح رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور هم گفتگو کرد.

تلاش واشنگتن و ریاض برای قبضه کردن بازار انرژی عراق
کد خبر: 250965
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۲ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با حضور وزیر انرژی آمریکا در بغداد، عربستان از طرح خود برای تامین برق عراق خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، ریک بری وزیر انرژی آمریکا که به عراق سفر کرده مسئله تحریم‌های آمریکا عیه ایران را با مسئولان بخش انرژی این کشور بررسی و در این رابطه با برهم صالح رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور هم گفتگو کرد.

رویترز هم به نقل از بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق که بعد از این ملاقات صادر شد خبر داد دو طرف بر تصحیح روند اقتصادی عراق و ایجاد فضای اقتصادی صحیح جهت خودکفائی تاکید کرده و طرف عراقی خواستار استفاده از دانش فنی آمریکا در زمینه انرژی به ویژه در بخش صنایع نفتی شد.

در همین حال یک منبع آگاه عراقی به روزنامه عربستانی الشرق الاوسط خبر داد واشنگتن به همراه متحدانش در منطقه به دنبال پایان دادن به بحران کمبود برق در عراق هستند به نحوی که بتوان از این طریق وابستگی این کشور را به برق ایران پایان داد.

برخی از رسانه‌های عراقی هم از رویکرد وزیر جدید برق عراق برای تغییر تامین برق این کشور از ایران به سوی کشورهای عربی خبر داده و اعلام کردند لؤی الخطیب وزیر برق کابینه عادل عبدالمهدی برنامه‌هایی برای تنوع بخشیدن به منابع واردات انرژی برق در تابستان 2019 دارد.

رسانه‌های عراقی همچنین خبر دادند عربستان به طور مستمر آمادگی خود را برای تامین انرژی برق مورد نیاز عراق اعلام کرده و علاوه بر تاکید بر آمادگی برای تامین گاز نیروگاه‌های تولید برق این کشور، ابراز تمایل کرده است تا به شکل اولیه برق عراق را به عربستان و شماری از کشورهای دیگر متصل کند و بدین شکل به دنبال پایان دادن به همکاری تجاری عراق با ایران در بخش انرژی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها