کد خبر: 220832
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

رییس کمیسیون کشاورزی:

تبعات زیست محیطی بارورسازی ابرها برای کشور/ دولت مخالف پروژه است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: شخصاً اعتقادی به بارور سازی ابرها ندارم، چرا که هم تبعات منفی دارد و هم نمی تواند تاثیر آنچنانی در خشکسالی داشته باشد.

تبعات زیست محیطی بارورسازی ابرها برای کشور/ دولت مخالف پروژه است
کد خبر: 220832
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدعلی کیخا در خصوص تاثیر یا عدم تاثیر بارورسازی ابرها در خشک سالی های کشور گفت: دست کاری در طبیعت به هر شکلی که باشد موجب آسیب رساندن به محیط زیست می شود؛ یعنی ممکن است مشکل امروز ما را حل کند اما در طولانی مدت باعث آسیب ها و عوارض جبران ناپذیری می شود.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بنابراین قبل از هر کاری ما باید آسیب های احتمالی آن را برسی کنیم. در خصوص بارورسازی ابرها هم همینگونه است، فرقی نمی کند، جریان های جوی هم مانند جریان های سطحی روی آب هستند و دخالت در روال طبیعی آن موجب آسیب می شود. در مجموع خود بنده شخصاً اعتقادی به بارور سازی ابرها ندارم. چرا که هم تبعات منفی دارد و هم نمی تواند آنقدر موثر باشد که ما امیدوار باشیم مشکل کم آبی ما را کاهش دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: تا جایی که من می دانم هم سازمان حفاظت از محیط زیست و هم وزارت نیرو با این کار مخالف هستند، البته در حد خود تحقیقاتی در این زمینه انجام می شود. این روش به صورت موردی و در مناطقی می تواند کارساز باشد و نمی توان کلاً آن را کنار گذاشت اما این که به بارور سازی به عنوان یک راه حل نهایی پذیرفته شده برای حل مسائل کم آبی کشور نگاه شود، بعید می دانم که پاسخ گو باشد.

وی در مورد بهترین روش مقابله با بی آبی، اظهار داشت: قبل از هر چیز به نظر من مدیریت صحیح مصرف آب در شرایط موجودذ و توسل به راه حل های اجتماعی و اقتصادی بهترین راهکار مبارزه با بی آبی است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها