کد خبر: 453988
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۱:۱۱:۵۴
| |

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

اورژانس تهران هنوز درخواست استقرار پایگاه در مترو را به شورای شهر ارائه نداده

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به درخواست استقرار اورژانس در ایستگاه‌های مترو گفت: اورژانس تهران تاکنون این موضوع را به اطلاع کمیته سلامت شورای شهر نرسانده است.

اورژانس تهران هنوز درخواست استقرار پایگاه در مترو را به شورای شهر ارائه نداده
کد خبر: 453988
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۱:۱۱:۵۴

اعتمادآنلاین| ناهید خداکرمی، در مورد استقرار اورژانس در ایستگاه‌های مترو با بیان اینکه تاکنون مسئولان اورژانس دراین مورد با شورای شهر صحبتی نکرده اند، گفت: درخواست اورژانس تهران باید مبتنی بر استدلال و مستندات باشد و می توانیم در کمیته سلامت شورای شهر در مورد این موضوع و ضرورت آن گفت وگو کنیم و این آمادگی در شورای شهر وجود دارد که کمک کنیم.

وی با بیان اینکه استقرار اورژانس در مترو نیازمند دستورالعمل و پروتکل خاص است، گفت: اگر استدلال اورژانس برای استقرار پایگاه در مترو برای این است که سوانح در ایستگاه ها زیاد است باید بگویم که آمارهای ما این را نشان نمی دهد و اگر میخواهند با استفاده از مترو به محل‌های حادثه بروند نیز باید بگویم تجهیزات اورژانس همچون موتورلانس ها عملکرد چابکتری برای رسیدن به محل دقیق حادثه دارند.

خداکرمی افزود: درخواست اورژانس باید مبتنی بر شواهد و مستندات باشد و اگر ضرورت این استقرار برای مسئولان شهری احصا شود از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم. البته تاکنون شهرداری تهران به اورژانس کمک های زیادی کرده و حتی مناسب سازی 14 مکان برای استقرار اورژانس هوایی نیز با کمک شهرداری تهران انجام شده و تجربه نشان داده مدیریت شهری از هیچ کمکی به اورژانس دریغ نکرده است و نمی کند.

وی با بیان اینکه استقرار پایگاه اورژانس در مترو نیازمند پشتیبانی است، گفت: البته تاکنون درخواستی در این مورد به شورای شهر و کمیته سلامت نیامده و این درحالی است که می توانیم فضا را در صورت تایید بررسی ها به لزوم استقرار اورژانس، فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها