کد خبر: 523282
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۲:۰۰
| |

ساخت 80 درصد مدارس استثنایی توسط خیران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت که  80درصد مدارس استثنایی توسط خیرین ساخته شده است.

ساخت 80 درصد مدارس استثنایی توسط خیران
کد خبر: 523282
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدجواد حسینی در بازدید از پروژه های عمرانی آموزش و پرورش استثنایی، با تأکید بر تسریع ساخت این دو پروژه، اظهار کرد: با توجه به مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه، در رفت و آمد به مراکز مختلف، مراکز جامع تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی با هدف تجمیع خدمات به این دانش آموزان ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا،وی افزود: تاکنون 10 مرکز جامع در سطح کشور افتتاح شده است و تا پایان سال تعداد این مراکز به 32 مرکز خواهد رسید.

حسینی افزود: 80درصد مدارس استثنایی توسط خیرین ساخته شده است.

وی با بیان این که امروز 30هزار خیر در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور فعالیت می کنند گفت: سازمان نوسازی و توسعه مدارس در قالب برنامه آجر به آجر و مشارکت خرد یک میلیون و دویست هزار نفر را در نهضت مدرسه سازی مشارکت داده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: سال گذشته خیرین بیش از 3هزار میلیارد تومان به نهضت مدرسه سازی کمک کرده اند و سرانه آموزشی از 1.5متر مربع در سال 1357به 5.3متر مربع در سال جاری رسیده است، هر چند این میزان با استاندارد 8.3متر مربعی هنوز فاصله زیادی دارد.

شایان ذکر است مرکز جامع تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی شهر کاشمر در حاشیه این شهر و با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی در سه طبقه در حال ساخت است.

همچنین مدرسه استثنایی 8 کلاسه امام علی (ع) در زمینی به مساحت 1500 مترمربع و ‌زیربنای 880 متر مربع با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس در حال ساخت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها