کد خبر: 577239
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

اعتراض «اطلاعات» به جداسازی مدارس به بهانه تیزهوشان، غیرانتفاعی و...

اطلاعات نوشت: تردید نداشته باشید آن‌کس که نخبه و تیزهوش نامیده شده است، به مجرد کوچکترین ناملایمتی از رفتن و مهاجرت سخن می‌گوید و دانش‌آموزی هم که از امکانات آموزشی کافی بهره نداشته است، خود را جدا افتاده می‌بیند و احساس تحقیر و رنجش در او رشد می‌کند.

اعتراض «اطلاعات» به جداسازی مدارس به بهانه تیزهوشان، غیرانتفاعی و...
کد خبر: 577239
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۰:۰۰

روزنامه اطلاعات در یادداشتی جداسازی دانش‌آموزان در مدارس مختلف به بهانه تیزهوش بودن و ... را زیر سوال برد و این روش آموزشی را باعث مشکلاتی چون مهاجرت و سرخوردگی دانست.

به گزارش اطلاعات، اگر قرار باشد انسان‌ها با هر ویژگی‌ در جامعه در کنار یکدیگر زندگی کنند و با تفاهم و همدلی و همکاری به سر ببرند، لازم است که از دوران مدرسه با یکدیگر باشند، حال آنکه در آموزش و پرورش ایران انواع و اقسام جداسازی‌های کودکان صورت می‌گیرد. آنان‌که در مدارس کودکان تیزهوش درس می‌خوانند، احساس می‌کنند که تافته‌های جدابافته و برتر از دیگران هستند و احساس نزدیکی و همدلی با کودکان دیگر نخواهند داشت....در کنار این تقسیم‌بندی‌ها، تقسیم مدارس به غیرانتفاعی، دولتی، نمونه، و نمونه مردمی حکایت از جداسازی‌های ناموجه دیگر می‌کند که بعدها بنیان جامعه را تهدید خواهد کرد و از سویی موجی از انتظارات ناموجه را در آنان که تیزهوش و نخبه خوانده شده‌اند، و از سوی دیگر رنجش و احساس تحقیر ناعادلانه‌ای را در میان دیگر جدا افتادگان فراهم می‌کند.

تردید نداشته باشید آن‌کس که نخبه و تیزهوش نامیده شده است، احساس همدلی با دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان را ندارد و به مجرد کوچکترین ناملایمتی از رفتن و مهاجرت سخن می‌گوید و به این ترتیب همه امکانات و سرمایه‌ای که صرف آموزش او شده است، نصیب دیگر کشورها می‌شود. دانش‌آموزی هم که از امکانات آموزشی کافی بهره نداشته است، خود را جدا افتاده می‌بیند و احساس تحقیر و رنجش در او رشد می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها