کد خبر: 615078
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۷:۲۰:۰۲
| |

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشریح کرد:

شرط رایگان شدن سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، پیش‌نویس دستورالعمل رایگان شدن سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی آماده شده است و اگر مصوبه دولت را بگیرد لازم الاجرا خواهد شد.

شرط رایگان شدن سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی
کد خبر: 615078
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۷:۲۰:۰۲

سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی روز یکشنبه در بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: دستورالعملی برای سرویس مدارس در وزارت کشور در حال پیگیری است و پیش‌نویس این دستورالعمل آماده شده و برای هیات دولت فرستاده شده است تا اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه ساز و کار سرویس مدارس در حال تغییر است، اظهارداشت: مسائل دانش‌آموزان استثنایی را در این دستورالعمل مطرح کردیم. براساس جلسه کمیته نظارت بر قانون حقوق معلولان و تاکید معاون اول رئیس جمهور -که مشکل سرویس دانش آموزان استثنایی برطرف شود- و براساس قانون بودجه، برای تردد دانش آموزان استثنایی به صورت رایگان منابعی به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهارداشت: پیرو مکاتبه با وزارت کشور، حل مشکل سرویس دانش‌آموزان استثنایی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت. موضوع آموزش عوامل و راننده‌های این سرویس‌ها توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام خواهد شد و رایگان بودن سرویس‌ها نیز اگر مصوبه دولت بگیرد، لازم الاجرا می‌شود. 

حسینی افزود: در مورد سرویس مدارس انتظار این است قانون اجرا شود. بهانه ای که در این زمینه وجود داشت کمبود منابع مالی بود و اکنون در قانون بودجه این مهم پیش بینی شده است و انتظار است مدل سرویس در تهران را از سال تحصیلی جدید در کل شهرها داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها