کد خبر: 615474
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۷:۱۰:۱۳
| |

چند قاضی زن در کشور وجود دارد

به گفته رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر، ۱۶ زن نماینده مجلس، ۸ شهردار زن و ۱۱۲۱ قاضی زن در کشور داریم.

چند قاضی زن در کشور وجود دارد
کد خبر: 615474
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۷:۱۰:۱۳

به گفته بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ۲۷.۵ درصد از اعضای هیات علمی زنان هستند. ۷۳۵ مدیر عامل شرکت‌های دانش بنیان و ۲۳۰۰ نفر از هیات مدیران شرکت‌های دانش بنیان زنان هستند. در حال حاضر ۴۸۲ کرسی مدیریت شهری در دست زنان است و ما ۸ شهردار زن داریم.

به گزارش ایسنا، نگاهداری با بیان اینکه ۳۱.۵ درصد از عرصه فناوری اطلاعات توسط زنان جلو می‌رود، تصریح کرد: ۲۰ درصد از مدیریت مراکز کارآفرینی با زنان است و ۲۵.۲ درصد از پست و مشاغل مدیریت دولتی با زنان است. ۱۶ زن نماینده مجلس و ۱۱۲۱ قاضی زن داریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: هر تلاشی که برای هموارسازی حضور زنان در حکمرانی انجام شود به نوعی احقاق حقوق آنها محسوب می‌شود. در توسعه و تربیت انسان‌های توسعه یافته نقش آفرینی زنان بیش از مردان است. وقتی نتوانیم زنان را در عرصه مدیریت و حکمرانی وارد کنیم، نگاه زنان به سیاست گذاری و برنامه ریزی با خلاء جدی مواجه می‌شود. مدیریت زنانه یکی از فرصت‌های تحول آفرین در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.

نگاهداری با بیان اینکه ما گذشته پر افتخاری در حوزه حضور زنان در حکمرانی داریم، در عین حال متذکر شد: اما اگر به آینده و آرمان خود نگاه کنیم، می‌بینیم راه نپیموده زیاد داریم. اگر ۵۰ درصد جمعیت ما زنان هستند پس هنوز جا دارد تا ۵۰ درصد حرکت کنیم. در عصر کنونی جنس حکومت‌ها و حکمرانی‌ها در حال تغییر است و در نظام‌های حکمرانی و حکومت‌داری بازآرایی رخ می‌دهد؛ رابطه ملت و حکومت دچار تحولاتی می‌شود و ظرفیت‌هایی ایجاد می‌شود که حکمرانی به سمت قدرت‌های نرم و منعطف پیش رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها