کد خبر: 452338
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۶:۳۶:۰۰
| |

غزل لطفی در یادداشتی مطرح کرد؛

نخستین تئاتر ایران در شهر رشت روی صحنه رفت!

غزل لطفی در یادداشتی نوشت: در آرشیو اخبار رسانه‌ها که جست‌وجو کنی تلاش سرمایه‌گذاران را برای تاسیس پردیس سینمایی می‌بینی که بعد از مدتی ناامید و دلسرد، ترجیح داده‌اند در استان‌های دیگر سرمایه گذاری کنند. پای صحبت‌شان که می‌نشینی از وعده‌ها و قول‌هایی می‌گویند که حتی اعضا همین شورای فعلی داده‌اند و بین قوانین و مصوبات و لوایح مسکوت باقی مانده است.

نخستین تئاتر ایران در شهر رشت روی صحنه رفت!
کد خبر: 452338
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۶:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| غزل لطفی در یادداشتی نوشت: شهر رشت، شهر باران های نقره ای که البته این روزها همین نعمت هم با آبگرفتگی های متعدد بلای جان رشت‌وندان شده است، اولین اجرای تئاتر در ایران را به نام خود ثبت کرده است و این موضوع نشان از قدمت فرهنگی شهری دارد که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 13 سینما داشته ولی الان در پیچ و خم های چالش های فرهنگ، تقریبا به 4 یا 5 سینما بسنده کرده است.


شهر رشت که با افتخارات فرهنگی و هنری خود زبانزد خاص و عام بوده، سالهاست رنگ و بوی این رخدادها را به خود ندیده و حتی یک پردیس سینمایی هم ندارد.


در آرشیو اخبار رسانه ها که جست‌وجو کنی تلاش سرمایه گذاران را برای تاسیس پردیس سینمایی می بینی که بعد از مدتی نا امید و دلسرد، ترجیح داده اند در استانهای دیگر سرمایه گذاری کنند. پای صحبتشان که مینشینی از وعده ها و قولهایی می گویند که حتی اعضا همین شورای فعلی داده اند و بین قوانین و مصوبات و لوایح مسکوت باقی مانده است.


علی سرتیپی یکی از سرمایه گذارانی است که سالها تجربه ساخت و تاسیس پردیس های سینمایی را با خود همراه دارد و مدتهاست برای ساختن یک پردیس سینمایی در مرکز استان گیلان تلاش می کند.

وقتی علت تاخیر و تعلل در ساخت این پردیس سینمایی را جویا شدیم؛ از جلسات متعدد با اعضای شورای شهر گفت که ره آوردی به جز چند عکس یادگاری و خبر رسانه ای نداشته و حتی در مدت زمان مشابهی که برای طی کردن مراحل اداری ساخت این پردیس در رشت وقت گذاشته، توانسته است در استانهای دیگر مراکز فرهنگی و هنری را به بهره برداری برساند. این روزها هم با تغییر چندین باره شهردار رشت و نامه نگاری های جدید روبرو شده و نمی داند اینبار باید امیدوار به همکاری مجموعه مدیریتی جدبد شهری رشت باشد و یا این تلاش هم چون گذشته بی ثمر باقی خواهد ماند.


آنچه مسلم است مجموعه مدیریت شهری برای اجرای پروژه های شهری نیاز به ثبات کاری دارد که با تغییرات زود هنگام مدیریتی این فرصت به هیچ کدام داده نمی شود.


مدیران و شهردارانی که وقتی اعتماد شورا را به خود جلب می کنند؛ متخصص معرفی می شوند و در مدت کوتاهی همان شورا تصمیم به استیضاح و برکناری آنها می گیرد.


البته سوال و استیضاح حق اعضای شورای اسلامی هر شهری است اما چه بهتر که قبل از به مسند نشاندن این افراد بیشتر تحقیق و جستجو کنند تا با تغییرات زودهنگام و تغییر سیاست ها و سلایق کاری، سدی در برابر پیشرفت این شهر نباشند.


این یادداشت مقدمه ای است بر تحلیل و بررسی عملکرد اعضای شورای شهر رشت در این دوره که ماه‌های پایانی خود را می‌گذرانند تا ببینیم الان که تمرکز خود را روی کاندیداتوری دوره بعد گذاشته اند، در این دوره آیا نمره قبولی کسب کرده اند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها