کد خبر: 194829
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۰:۱۲:۰۰
| |

‌مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان خبر داد:

613 چاه در سیستان و بلوچستان درگیر با تنش آبی

‌مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: 613 چاه در سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه هستند.

613 چاه در سیستان و بلوچستان درگیر با تنش آبی
کد خبر: 194829
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۰:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ریگی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: 48 درصد آب های زیرزمینی استان به مرحله تنش آبی رسیده است.

او در ادامه افزود: میزان بارندگی امسال استان نسبت به پارسال 75 درصد کاهش داشته و این باعث کاهش سفره‌های آبی و سطح آبدهی چاه‌های منطقه شده است‌.

ریگی به اجرای مطالعه طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: درفاز اول طرح انتقال آب این دریا به داخل کشور، بالغ بر219 میلیون مترمکعب آب دریا به استان انتقال خواهد یافت‌.

او افزود: برای مشکل کم آبی در شهرستان قصرقند هم عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی حمیری با 23روستا و مجتمع آبرسانی فضل الهی با 5 روستا امسال آغاز خواهد شد‌.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در ادامه گفت: در استان سیستان و بلوچستان در مجموع 5 هزار و 594 روستا داریم که 48 درصد از این روستاها دچار تنش آبی هستند از این رو از شهروندان در خواست می شود با صرفه جویی در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

او با اشاره به اینکه 613 چاه در سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه هستند، اظهار کرد: از مجموع پنج هزار و 594 روستای این استان 2 هزار و 570 روستا از شبکه آبرسانی برخوردارند.

ریگی خاطرنشان کرد: هزار و 684 روستای سیستان و بلوچستان متقاضی آبرسانی سیار هستند که برای انجام این کار 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است‌.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه سه هزار و 24 روستای سیستان و بلوچستان فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند، گفت: آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان این روستاها بوسیله تانکر آبرسانی سیار تامین می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها