کد خبر: 195757
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۴:۰۳:۰۰
| |

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان عنوان کرد:

آبرسانی با تانکر سیار به 225 روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی با تانکر سیار به 225 روستای این استان خبر داد.

آبرسانی با تانکر سیار به 225 روستای کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 195757
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۴:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فیض اله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیران و کارکنان صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و همکاری ارزشمند دستگاه قضایی استان با تخلفات آبی، افزود: از 1641 روستای استان 1007 روستا کنتور گذاری شده است .

وی با اشاره به اینکه 164 روستای استان فاقد تاسیسات آب هستند، اظهارکرد: به دلیل اینکه منابع آب برخی از روستاهای استان خشک و یا آلوده شده است هم اکنون 225 روستای استان با جمعیت حدود 28 هزار نفر به صورت سیار آبرسانی می‌شود .

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به موضوع آب شده است و رقمی حدود 51 میلیارد تومان اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای استان تخصیص گرفته ایم .

پاسره اضافه کرد: از محل این بودجه، 18 مجتمع بزرگ آبرسانی با پیشرفت قریب به 60 درصدی در حال اجراست و پیش بینی ما برخورداری 500 روستا با جمعیت 108 هزار نفر از این طرح ها است .

همچنین سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: انسان در برخی امور دخالت داده شده، مثلاً با کاشت درخت می توان در تولید هوا نقش داشت، اما در تولید آب به انسان نقشی داده نشده، می توان با برخی اصول از جمله درختکاری، بارش ها را تقویت کرد اما شکل دادن به قطرات آب در توان انسان نیست .

وی با بیان اینکه وقتی نمی توان متوازن با مصرف آب تولید کرد پس باید صرفه جویی و تعادل در مصرف را پیشه کرد، افزود: اینکه در برخی مسائل از جمله آب فقیر هستیم یعنی به وظایفمان عمل نکردیم و عملکرد ناکارآمدی داشتیم .

ملک حسینی اظهارکرد: بد مصرف کردن چه کم و چه زیاد در دین نکوهش شده، توصیه به اعتدال در مصرف اساس است. بخش زیادی از مشکل امروز متوجه نوع مصرف است، در گذشته وفور آب و بارش ها بوده و همین امر فرهنگ غلط استفاده بی رویه از منابع امروز را موجب شده است .

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل بد مصرفی عجیب نیست روزی بر ما برسد که التماس یک قطره آب کنیم، خاطرنشان کرد: کاهش نزولات آسمانی حتی به کمتر از نصف، هشداری جدی برای صرفه جویی در مصرف آب است .

ملک حسینی تصریح کرد: نباید از فرهنگ سازی مستمر خسته شد، بالاخره بر مردم اثرگذار خواهد بود .

وی با اشاره به کاهش 10 متری منابع زیرزمینی آب استان اضافه کرد: همه با حساسیت و با احساس تکلیف در اشاعه فرهنگ صرفه جویی تلاش کنیم . توسعه باید با حفظ حقوق مردم باشد، رساندن خدمات به جمعی نباید موجب تضییع حقوق عده دیگری شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها