کد خبر: 216938
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۲:۱۳:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر مطرح کرد:

12 دشت از 16 دشت استان بوشهر ممنوعه شده است

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در استان بوشهر 16 دشت وجود دارد که اکنون 12 دشت ممنوعه شده است که چهار دشت وضعیت ممنوعه بحرانی دارند.

12 دشت از 16 دشت استان بوشهر ممنوعه شده است
کد خبر: 216938
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شاپور رجایی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در رابطه با خشکسالی‌های اخیر این شهر بیان کرد: کاهش بارندگی‌ها، عدم تغذیه آبخوان‌ها و برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی منتهی به افت سطح ایستابی دشت‌های استان شده است.

وی میزان افت سطح ایستابی در دشت‌های استان را سالانه یک متر عنوان کرد و ادامه داد: این کاهش سطح ایستابی میزان آبدهی چاه‌های استان را با کاهش چشمگیری روبرو کرده است و درخواست‌های متعددی برای کف‌شکنی چاه‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه کف‌شکنی چاه‌ها نیازمند دریافت مجوز است، خاطرنشان کرد: کف‌شکنی‌ها باید با مجوز شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و توسط دستگاه‌های حفاری مجاز انجام شود.

ممنوعیت انتقال آب

وی با اشاره به وضعیت دشت‌های استان بوشهر، بیان کرد: در استان بوشهر 16 دشت داریم که اکنون 12 دشت ممنوعه شده است و چهار دشت آن در وضعیت ممنوعه بحرانی هستند و چهار دشت دیگر نیز دشت‌های شور و لب شور ساحلی هستند.

رجایی ادامه داد: در دشت‌های ممنوعه استان، به منظور نجات دشت‌ها و به تعادل برگرداندن آنها، حفر چاه ممنوع شده است و همچنین از انتقال آب به خارج از اراضی نیز ممنوع است.

وی افزود: برخی از بهره‌برداران از چاه‌های کشاورزی اقدام به انتقال آب به خارج از اراضی مربوط به پروانه بهره‌برداری می‌کنند که این کار غیرقانونی است و مالکان چاه مجاز به انتقال آب نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها