کد خبر: 222343
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۷:۴۴:۰۰
| |

رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی مطرح کرد:

سازمان میراث 13 رئیس در 14 سال به خود دیده است

رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی گفت: ظرف 14 سال گذشته سازمان میراث 13 رئیس سازمان به خود دیده است.

سازمان میراث 13 رئیس در 14 سال به خود دیده است
کد خبر: 222343
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سلمان خدادادی رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی با تشریح آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: برای تدوین این طرح، نشست‌های کارشناسی بسیاری با حضور کارشناسان امر برگزار شد و نهایتا پس از اینکه کلیات این طرح در صحن علنی مجلس رأی آورد این جلسات با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، هتل داران و صاحب نظران ادامه پیدا کرد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در جریان بررسی طرح مذکور در صحن علنی مجلس نمایندگان مجلس دو ایراد به طرح وارد کردند، اظهار کرد: برخی نمایندگان مجلس معتقد بودند که طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر اصل 75 قانون اساسی و برنامه ششم توسعه است لذا با وارد دانستن این ایرادات توسط هیأت رئیسه طرح به کمیسیون بازگشت.

وی افزود: پس از بازگشت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کمیسیون مجددا دو نشست کارشناسی برای رفع ایرادات وارده تشکیل و این جلسات با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و اداره قوانین مجلس در حضور خود نمایندگان کمیسیون مشترک، این موارد بررسی و برطرف شد و در حال حاضر پس از رفع ایرادات صحن، این طرح در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است.

دولت پس از رأی مجلس مکلف به تشکیل وزارتخانه است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: چنانچه این طرح در روز یکشنبه 7 مردادماه در دستور کار صحن علنی قرار گیرد و رأی بیاورد دولت مکلف به تشکیل وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه در طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش بینی شده که این وزارتخانه دارای 5 معاونت باشد درحالیکه سازمان میراث فرهنگی دارای 6 معاونت بود، اظهار کرد: با تبدیل این سازمان به وزارتخانه ساختار آن بسیار چابک‌‎تر و قابل نظارت‌تر می‌شود و بسیاری از اشکالات موجود در ساختار سازمان برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی با یادآوری اینکه ظرف 14 سال گذشته سازمان میراث 13 رئیس سازمان به خود دیده است، افزود: اکثر این رؤسا حتی یک سال هم دوران ریاستشان به طول نینجامیده لذا تشکیل وزارت گردشگری گامی رو به جلو برای توسعه گردشگری کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها