کد خبر: 225591
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۹:۰۵:۰۰
| |

رئیس محیط زیست بندر ترکمن خبرداد:

تداوم آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن با بیان این که شبه جزیره میانکاله همچنان در آتش می سوزد، گفت: آتش به جزیره آشوراده سرایت نکرده است.

تداوم آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله
کد خبر: 225591
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بیانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن اظهار کرد: آتش سوزی در غرب کانال خوزینی در پناهگاه حیات وحش میانکاله در حوزه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست مازندران (بهشهر) شامگاه جمعه آغاز و صبح شنبه مهار شد.

وی با بیان این که در حدود ساعت هفت صبح شنبه به آتش در حدود یک کیلومتری کانال خوزینی در محدوده تحت مدیریت استان گلستان مهار شد، افزود: دوباره در ساعت 10 صبح شنبه آتش سوزی در همان آغاز شد و تلاش برای مهار آتش سوزی ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن ادامه داد: نیروهای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بندرترکمن، گمیشان و بندرگز و همکاران استان مازندران و ماهیان خاویاری، دریابانی و منابع شیلاتی گلستان برای مهار و اطفاء حریق در میانکاله در تلاش هستند.

وی با بیان این که منطقه ای که درگیر آتش سوزی در حوزه تحت مدیریت استان مازندران قرار دارد، تصریح کرد: با ایجاد آتش بُر و وجود آب در کانال خوزینی احتمال سرایت آتش به آشوراده وجود ندارد.

بیانی با بیان این که پوشش گیاهی غالب منطقه ای که در آتش می سوزد گونه های علفی است، یادآور شد: در آتش سوزی اولیه در پناهگاه حیات وحش میانکاله حدود 180 هکتار از اراضی میانکاله با پوشش گیاهی درختچه های انار، گونه های علفی و سازیل (گونه علفی مانند نی) در آتش سوخت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها