کد خبر: 229740
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

با شرکت ۱۰۰ دونده ملی و بین المللی:

اولین اکوماراتن جنگل کشور در جنگل ابر شاهرود برگزار شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اولین اکوماراتن جنگل کشور با شرکت 100 دونده ملی و بین المللی در جنگل ابر شاهرود برگزار شد.

اولین اکوماراتن جنگل کشور در جنگل ابر شاهرود برگزار شد
کد خبر: 229740
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جهانشاهی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور، استان سمنان میزبان اکوماراتن جنگل با حضور دوندگانی از 10 استان کشور و دوندگان مطرح بین المللی بود.

وی برگزاری اکوماراتن جنگل ابر را نمونه موفقی از برگزاری یک رویداد گردشگری دانست و افزود: این رویداد علاوه بر ایجاد حس باورپذیری جامعه محلی نسبت به ارزش‌های صنعت گردشگری، زمینه ساز تحقق توسعه گردشگری و تبدیل استان سمنان به مقصد سفر است.

جهانشاهی تصریح کرد: این اکوماراتن در دو بخش ماراتن 42 کیلومتر و نیمه ماراتن 21 کیلومتر برگزار شد و دوندگان مطرح بین المللی از جمله «پائولو ونتورینی» دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا و «پائولو بارگینی» قهرمان ماراتن‌های قطب جنوب و شمال و مدیر آکادمی بین المللی وُرد رانینگ ایتالیا در این رویداد گردشگری ورزشی حضور داشتند.در پایان، نفرات برتر در بخش­های ماراتن و نیمه ماراتن معرفی شدند و از سه دونده برتر خانم نیز تجلیل شد.15 دوچرخه سوار حرفه‌ای نیز مسیر نیمه ماراتن را در جنگل ابر رکاب زدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها