کد خبر: 236446
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ضریب نفوذ اینترنت روستایی در ایران به 90 درصد افزایش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضریب نفوذ اینترنت روستایی در ایران 55 درصدی است که تا پایان برنامه ششم به 90 درصد افزایش می‌یابد.

ضریب نفوذ اینترنت روستایی در ایران به 90 درصد افزایش می یابد
کد خبر: 236446
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد آذری جهرمی، در حاشیه شورای اداری شهرستان کاشان با بیان اینکه برای روستاها دو شاخص جمعیتی و مساحتی و جغرافیایی داریم که در برنامه ششم توسعه اشاره ای به ترکیب این دو شاخص شده است، گفت: باید تا پایان برنامه ششم 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خدمات ارتباطی مناسب دریافت کنند و در ابتدای دولت دوازدهم میزان روستاهای بالای 20 خانوار متصل به خدمات مناسب 25 درصد بود که هم اکنون به 55 درصد رسیده است.

به گفته وی، اگر ضریب نفوذ به تعداد روستاهای بالای 20 خانوار را در نظر بگیریم الان حدود 55 درصد است که تا پوشش 90 درصدی تا پایان برنامه ششم باید تلاش جدی صورت بگیرد.

آذری جهرمی رشد قابل توجه ضریب نفوذ اینترنت روستایی تا پایان امسال را تأکید کرد و گفت: شهر نیاسر یکی از مناطق جغرافیایی کشور برای نجوم و مورد توجه سازمان فضایی این وزارتخانه است.

وی، هدف افتتاح این پارک گردشگری نجوم را توسعه نجوم آماتوری کشور دانست و گفت: گسترش علم نجوم در بین علاقه مندان و نقش بسزای آن در توسعه گردشگری از دیگر اهداف این پارک است. آسمان کاشان و کویر بسیار آسمان مطلوبی برای رصد نجوم و ستارگان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر اینکه کاشان دانشمندان زیادی در حوزه نجوم داشته است، گفت: این اقدام سازمان فضایی در راه اندازی پارک نجوم گردشگری نیاسر نیز برای توسعه فرهنگ نجوم و توسعه اقتصاد گردشگری در منطقه است. امروز دو بخش در حوزه ظرفیت زیرساخت های فناوری اطلاعات و توسعه گردشگری مبتنی بر نجوم در کاشان را فعال می کنیم که امیدواریم بتواند بر توسعه گردشگری منطقه تأثیر داشته باشد و شاخص های اشتغال را نیز از این طریق افزایش دهد.

گفتنی است ، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و براری رییس سازمان فضایی کشور برای شرکت در شورای اداری شهرستان کاشان و همایش نجوم و گردشگری فضا پایه نیاسر کاشان و همایشی در کویر مرنجاب به این شهرستان سفر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها