کد خبر: 236533
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

معاون عمرانی وزیر کشور مطرح کرد:

مرز مهران آماده پذیرایی سه میلیون زائر برای اربعین حسینی است/ بازگشایی مرز چیلات نیازمند اقدام وزارت امورخارجه

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان این‌که زیر ساخت‌های مرز مهران برای اربعین امسال پذیرای سه میلیون زائر است، گفت: بازگشایی مرز چیلات با اقدامات دیپلماسی با کشور عراق میسر است.

مرز مهران آماده پذیرایی سه میلیون زائر برای اربعین حسینی است/ بازگشایی مرز چیلات نیازمند اقدام وزارت امورخارجه
کد خبر: 236533
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور شامگاه پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت زیر ساخت‌های مرز چیلات وارد ایلام شد و سپس درمرز چیلات حضور یافت.

وی اظهار داشت: مرزچیلات از توابع شهرستان دهلران، یکی از نقاط مناسب جهت گذرگاه مرزی بوده که ایجاد این گذرگاه و اقدام برای بازارچه مرزی آن نیازمند موافقت کشور عراق است.

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: زیر ساخت‌های مرز چیلات توسط مسئولان استانی تکمیل اما راه‌اندازی آن نیازمند دیپلماسی با کشور عراق توسط وزارت خارجه است.

وی با قول پیگیری برای آغاز به کار این بازارچه مرزی خاطر نشان کرد: موافقت کشور عراق و رایزنی وزارت خارجه در این مهم اثر گذار که پیگیرهای وزارت خارجه را به انجام خواهم رساند.

جمالی نژاد بررسی زیر ساخت‌های اربعین حسینی در استان ایلام به خصوص مرز مهران را از ماموریت‌های سفر خود به ایلام دانست و افزود: 12 کمیته ویژه اربعین در وزارت کشور فعال است که کمیته زیرساخت برعهده معاونت عمرانی بوده و در این راستا کلیه امکانات زیر ساختی اربعین حسینی امسال را رصد تا در فرصت باقیمانده چنانچه نقصی مشاهده شود نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی تجربه خوب استان ایلام در برگزاری کنگره عظیم اربعین را یادآور و تصریح کرد: زیر ساخت‌های مرز مهران برای اربعین امسال پذیرای سه میلیون زائر است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها