کد خبر: 256981
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران:

توجیهی برای اختصاص ارز به واردات تنباکو و سیگار وجود ندارد

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: تخصیص ارز برای واردات توتون، تنباکو و سیگار در شرایطی که با مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و سلامت کشور مواجه هستیم، هیچ توجیهی ندارد.

توجیهی برای اختصاص ارز به واردات تنباکو و سیگار وجود ندارد
کد خبر: 256981
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمدرضا مسجدی» دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: توتون، تنباکو و سیگار در فهرست محصولاتی قرار دارند که ارز مبادله‌ای به آنها تخصیص می‌یابد و در شرایطی که تامین داروها و تجهیزات پزشکی در وضعیت نابسامانی قرار دارند، اولویت تخصیص ارز مبادله‌ای برای این کالاها خردمندانه نیست و اشتباه است.


وی در ادامه گفت: در حال حاضر با مراجع و علما برای روشن شدن این مساله دیدارهایی داشته‌ایم و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به استفساریه این موضوع رای مثبت ندهند و به مباحث مطرح مبنی بر تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار به صورت جدی توجه کنند.


دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اظهار تاسف از کاهش مالیات دخانیات در کشور گفت: با توجه به اینکه بهای دخانیات در مقایسه با کشورهای همجوار سه برابر شده است، اما مالیات کمتری برای آن پرداخته می‌شود.


مسجدی تصریح کرد: همچنین برای مواد دخانی مالیات کمتری در نظرگرفته شده است؛ در حالی که سالانه 55 تا 60 هزار نفر جان خود را بر اثر مصرف دخانیات از دست می‌دهند.


وی از مجلس شورای اسلامی خواست در بودجه سال 98، مالیات بیشتری برای دخانیات تخصیص یابد تا سودهای کلان ناشی از فروش دخانیات، گریبانگیر جان مردم نشود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها