کد خبر: 368992
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۵:۴۸:۱۴
| |

خالدی، مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پاسخ داد:

طرح کشاورزی قراردادی چیست؟

محمد خالدی، مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: کشاورزی قراردادی می تواند برای کشاورزان سود آور باشد، محصولات کشاورزان را به بازارهای جدید پیوند دهد و همچنین، جهانی و صنعتی شدن را برای کشاورزان بومی به ارمغان بیاورد.

طرح کشاورزی قراردادی چیست؟
کد خبر: 368992
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۵:۴۸:۱۴

اعتمادآنلاین| محمد خالدی، مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، نبود هماهنگی را یکی از چالش‌های مهم در دستگاه‌های اجرایی کشور دانست و گفت: کشاورزی قراردادی، حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن است چراکه تمرکز زیاد بر روی تولید محصول بدون نگاه تجاری، در کشاورزی سنتی مشکلات متعددی را برای کشاورزی کشور ایجاد کرده است.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بالا بردن اشتغال به واسطه کشاورزی سنتی اشتباه است تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، کشاورزی و ارزش افزوده در کسب و کار کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما نیز باید مراکزی را ایجاد کنیم تا تغییر نگاه در کسب و کار کشاورزی را ایجاد کنند و بهره‌وران را به سمت تولید محصولات داری ارزش افزوده سوق دهند.

وی افزود: گاهی اوقات با اینکه همه تلاش می‌کنند تا اوضاع بهتری را نسبت به گذشته داشته باشیم، اوضاع نابسامان‌تر از گذشته مشاهده می‌شود؛ دلیل این امر این است که اگر بخواهیم بدون فکر اقدامی را انجام دهیم، معضلات مهم‌تری را ایجاد می کنیم.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با محتوای طرح کشاورزی قراردادی گفت: طرح کشاورزی قراردادی شامل تاریخ کشت و برداشت، سطح زیر کشت، مقادیر تحویلی و بسیاری از جزئیات روند کشاورزی است که مزیت‌های فراوانی اعم از معرفی فناوری جدید، نظارت بر محصولات، دسترسی به اعتبارات و بازار، ثبات درآمد کشاورزان و کاهش هزینه‌های مبادله را دارا خواهد بود.

خالدی، در خصوص سودآور بودن کشاورزی قرار دادی خاطرنشان کرد: کشاورزی قراردادی به عنوان یک نهاد مهم می‌تواند برای کشاورزان سودآور باشد، محصولات کشاورزان را به بازارهای جدید پیوند دهد و جهانی و صنعتی شدن را برای کشاورزان بومی به ارمغان بیاورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها