کد خبر: 491191
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۳:۴۱:۲۶
| |

هاشمی:

خرید تضمینی گندم به یک میلیون و 670 هزار تن رسید/ افت 10 درصدی میزان خرید نسبت به سال قبل

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار یک میلیون و 670 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 7 هزار و 100 میلیارد تومان خریداری شد.

خرید تضمینی گندم به یک میلیون و 670 هزار تن رسید/ افت 10 درصدی میزان خرید نسبت به سال قبل
کد خبر: 491191
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۳:۴۱:۲۶

اعتمادآنلاین| عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل خرید یک میلیون و 670 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 8 هزار و 200 میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او از پرداخت 7 هزار و 100 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تا روز چهارشنبه بخش اعظم مطالبات باقی مانده بود که یکی از عوامل افت 10 درصدی خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از همین موضوع است.

هاشمی ادامه داد: با پرداخت به موقع مطالبات در باقی مانده فصول سال امیدواریم که خللی در خرید اتفاق نیفتد و روند صعودی استمرار یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آینده خرید تضمینی گندم بیان کرد: قبل از فصل خرید مسئولان بازرگانی دولتی قول دادند که با تجهیز منابع، خرید گندم به بهترین نحو اتفاق می‌افتد، در حالی که شاهد تاخیر 20 روزه در پرداخت مطالبات بودیم که از بازرگانی دولتی به عنوان مباشر خرید تقاضا داریم که منابع لازم را تجهیز کنند تا خللی در پرداخت و خرید اتفاق نیفتد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که اگر مشکلی در خرید اتفاق نیفتد، میزان خرید به 8 میلیون تن برسد که در صورت تحقق این امر نیاز به واردات برای ذخایر استراتژیک 2 میلیون تن خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: بازرگانی دولتی منابع خود را باید تجهیز کند تا خللی به امر خرید وارد نشود چرا که هم اکنون نگران تولید نیستیم و همواره نگرانی‌هایی در خصوص خرید داریم که اگر بازرگانی دولتی منابع خود را به کار نگیرد و تاخیر در پرداخت مطالبات استمرار یابد، کشاورزان گندم تولیدی را به واسطه‌ها و دلالان تحویل می‌دهند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره تاثیر خشکسالی و کم بارشی بر میزان تولید گندم بیان کرد: کاهش خشکسالی و کم بارشی در ارتباط با گندم دیم تاثیر بسزایی داشت و همواره پیش بینی می‌شود که میزان خرید ناشی از کم بارشی سال زراعی آبی افت داشته باشد؛ چرا که به علت خشکسالی و کم بارشی گندم مناطق دیم و معتدل از بین رفت و در مناطق سرد و معتدل امیدواریم برداشت انجام شود، ضمن آنکه بخشی از تولید گندم آبی به خاطر آبیاری تکمیلی کاهش یافت.

هاشمی در پایان تصریح کرد: با اصلاح قیمت گندم، کشاورزان استان‌های شمال غرب، سرد و معتدل به تغذیه مزارع رسیدگی کرده‌اند که با این وجود مشکلی در کیفیت گندم تولیدی نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها