کد خبر: 541910
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۰۹:۲۹:۳۱
| |

رستم قاسمی، وزیر راه:

رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای ۲ سال زمان می‌برد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز در مدت چند روز مانده به پایان سال شدنی نیست، نزدیک دو سال طول می‌کشد تا نقاط حادثه‌خیز برطرف شود که در دستور کار ما و پلیس قرار دارد.

رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای ۲ سال زمان می‌برد
کد خبر: 541910
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۰۹:۲۹:۳۱

رستم قاسمی صبح امروز در حاشیه همایش سراسری و نشست تخصصی رؤسای پلیس راهور و راه استان‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه جامع حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است، اظهار کرد: سامانه "سپهتن" یکی از این سامانه‌ها است که در بخشی از مناطق مخصوصاً در تردد جاده‌ای اتوبوس‌ها اجرا شده و برای کامیون‌ها نیز در سال 1401 قطعاً اجرا خواهد شد.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی درباره رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای نیز گفت: بر اساس شناسایی دوستان پلیس راهور و مجموعه راهداری کشور، تعداد زیادی نقاط حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که بخشی از آن‌ها رفع شده و اصلاح بخشی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز در مدت 10 روز مانده به پایان سال شدنی نیست، نزدیک دو سال طول می‌کشد تا 3 هزار نقطه حادثه‌خیز کشور برطرف شود که در دستور کار ما و پلیس قرار دارد، بر اساس گزارشات حدود 400 تا 450 نقطه حادثه‌خیز رفع شده و امیدوارم تا پایان 1402 با کمک پلیس این کار به صورت کامل انجام شود.

این مقام مسئول درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور نیز گفت: ناوگان هوایی ما تقریباً سن بالایی دارد، هم شاید تعداد آن‌ها مخصوصاً برای ایام نوروز کافی نباشد و هم اینکه سن و سال پرنده‌ها زیاد است که اقداماتی در این رابطه و هم برای ایجاد تغییرات در حوزه حمل و نقل کشور در سال آینده صورت خواهد گرفت. 

قاسمی با اشاره به تشکیل ستاد ایام نوروزی در وزارت راه و شهرسازی، متذکر شد: تلاش کردیم، بازنگری، تعمیرات و چک‌های لازم در بخش پروازی برای ایام نوروز صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره خرابی دوربین‌های جاده‌ای و اقداماتی که برای رفع نواقص آن‌ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد: برخی از دوربین‌های جاده‌ای بر اثر حوادثی آسیب می‌بینند، طبق مصوبه مجلس قرار است تا پایان سال 1401، وزارت راه و شهرسازی مکلف خواهد شد کل دوربین‌های کشور رفع نقص شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها