کد خبر: 542047
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۸:۱۶:۰۰
| |

سفیر ایران در روسیه:

"راه‌آهن رشت ـ آستارا" هزینه صادرات کالا به نقاط مختلف جهان را کاهش می‌دهد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: تکمیل راه‌آهن رشت آستارا در کنار اتصال کریدور شمال ـ جنوب، هزینه صادرات از ایران به سایر نقاط جهان را کاهش می‌دهد.

"راه‌آهن رشت ـ آستارا" هزینه صادرات کالا به نقاط مختلف جهان را کاهش می‌دهد
کد خبر: 542047
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۸:۱۶:۰۰

کاظم جلالی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان توانمندی‌های تجاری این استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در کشور است.

به گزارش تسنیم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه روابط دو کشور خاطرنشان کرد: می‌توان کارگروه مشترکی از رایزن‌های اقتصادی روسیه، کارشناسان و فعالان اقتصادی گیلان برای توسعه اقدامات اقتصادی و استفاده موثر از ظرفیت‌های دو کشور تشکیل داد.

جلالی به ضرورت تکمیل راه‌آهن رشت آستارا اشاره و بیان کرد: تکمیل این پروژه در کنار اتصال کریدور شمال-جنوب در راستای کاهش هزینه صادرات از ایران به سایر نقاط جهان موثر خواهد بود و می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

وی با اشاره به تاثیر تکمیل زیرساخت‌ها در امنیت اقتصادی کشور تصریح کرد: توسعه آزمایشگاه برای سنجش و پایش محصولات ترانزیتی یک ضرورت غیرقابل انکار است و به گمرک آستارا نیز بایستی بیشتر توجه شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه توسعه تجارت آبی را در گرو فراهم کردن امکانات لجستیکی، کشتی‌های رو-رو، گمرکی و تکمیل زیرساخت‌ها خواند و تصریح کرد: راه‌آهن گیلان به عنوان یک پروژه فرا ملی باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تسنیم، گزارش گمرک درباره آخرین وضعیت واردات و صادرات استان، سازمان جهاد کشاورزی استان از روند صادرات محصولات کشاورزی و مشکلات قرنطینه‌ای و نیز گزارش اتاق بازرگانی گیلان از آخرین وضعیت تجارت استان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این جلسه ارائه شد.

همچنین پیشنهاد شد کارگروه مشترکی از رایزن‌های اقتصادی روسیه، کارشناسان و فعالان اقتصادی گیلان برای توسعه اقدامات اقتصادی و استفاده موثر از ظرفیت‌های دو کشور تشکیل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها