کد خبر: 607824
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۶:۴۱:۴۲
| |

سیداحمدرضا دستغیب رییس کل دیوان محاسبات:

اصلاح قانون بودجه ادامه دارد

رییس کل دیوان محاسبات در جلسه مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دادستان و مدیران دیوان محاسبات کشور گفت: فعالیت های بسیار جامع و خوبی پیرامون اصلاح ساختار بودجه در دیوان محاسبات در حال انجام است.

اصلاح قانون بودجه ادامه دارد
کد خبر: 607824
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۶:۴۱:۴۲

جلسه مشترک اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رئیس کل، دادستان و مدیران دیوان محاسبات کشور و به میزبانی این نهاد نظارتی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سیداحمدرضا دستغیب گفت: چنین جلساتی علاوه بر زمینه سازی برای هم افزایی و همکاری بیش از پیش، حرکت به سمت اهداف مد نظر برای نظارت و رسیدگی را با سرعتی مضاعف محقق می کند.

رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه بدنه کارشناسی دیوان محاسبات، سرمایه ای ارزشمند است که تخصص و تعهد را همزمان دارند، افزود: فعالیت های بسیار جامع و خوبی پیرامون اصلاح ساختار بودجه در دیوان محاسبات در حال انجام است و این یکی از موضوعات و ماموریت های مهمی است که در این مجموعه در حال پیگری آن هستیم و ان‌شاءالله بعد از نهایی شدن این موارد در مورد آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دستغیب ادامه داد: برخی چارچوب ها در بودجه دچار ایراداتی است که ضروری است اصلاح شود و اگر این موارد انجام شود می‌توانیم به نظام مالی عمومی مطلوب در کشور نزدیک تر شویم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به موضوع مهم تفریغ بودجه ۱۴۰۱، ادامه داد: کار جدیدی در حوزه تفریغ بودجه سنواتی را به کمک همکارانم در حوزه های فنی آغاز کرده ایم که بر این اساس، موضوع مهمی را در اولویت کاری خود برای تفریغ بودجه سال جاری قرار داده ایم و ان شاءالله به هنگام تقدیم آن به مجلس محترم، شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره بر لزوم نظارت بر شرکت های دولتی و شبه دولتی و ارائه فصل پیشنهادی دیوان محاسبات برای نظارت بر این شرکت ها در لایحه بودجه، تصریح کرد: موضوع رسیدگی به شرکت ها یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است و دیوان محاسبات هم با جدیت هر چه تمام تر این موضوع را در دستور کار خود قرار داده تا با این اقدام شاهد شفافیت و بهبود عملکرد این مجموعه ها باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها