کد خبر: 635682
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

روزنامه همشهری:

ورود وزیر صمت به قیمت‌گذاری خودرو خطای بزرگی است و پاشنه آشیل او خواهد شد!

روزنامه همشهری نوشت: اظهارنظر وزیر صمت نشان می‌دهد که سیاستگذار و مجری سیاست‌های صنعتی کشور می‌خواهد در قامت قیمت‌گذار ظاهر شود که البته خطای بزرگی است و به پاشنه آشیل وزیر تبدیل خواهد شد.

ورود وزیر صمت به قیمت‌گذاری خودرو خطای بزرگی است و پاشنه آشیل او خواهد شد!
کد خبر: 635682
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه همشهری به دخالت وزیر صمت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو نقد وارد کرده است. 

به گزارش همشهری،  عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تصمیمات مربوط به قیمت‌گذاری خودرو باید در عهده وزیر صمت باشد، اما هم‌اکنون نهادهای مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمی‌دهند. این اظهارنظر نشان می‌دهد که سیاستگذار و مجری سیاست‌های صنعتی کشور می‌خواهد در قامت قیمت‌گذار ظاهر شود که البته خطای بزرگی است و به پاشنه آشیل وزیر تبدیل خواهد شد زیرا اصولا مداخله دولت و وزرا در بازار و دستکاری قیمت‌ها جواب نداده و نخواهد داد.

روزنامه همشهری نوشته است: چندسالی است که بازار خودرو در نتیجه مداخله نهادهای قیمت‌گذار در دست‌انداز افتاده و راه برون‌رفت از بن‌بست ایجاد شده، جابه‌جایی نهادهای قیمت‌گذار نیست بلکه باید همه به جای تعیین قیمت، دنبال شفافیت و رقابت در بازار باشند و قیمت را به بازار بسپارند. از این جهت بهتر است که عباس علی‌آبادی در مقام راهبر سیاست‌های صنعتی، در جست‌وجوی راهی جهت رفع انحصار و برداشتن موانع باشد تا قیمت‌گذاری. غیراین راهی متصور نمی‌توان شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها