کد خبر: 646500
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

پیشنهاد بنزینی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت؛ اعطای ماهانه ۱۵ لیتر بنزین به هر فرد بدون افزایش قیمت

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود. البته تاکید شده است که دولت این حکم را بدون «هرگونه افزایش قیمت بنزین» انجام دهد.

پیشنهاد بنزینی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت؛ اعطای ماهانه ۱۵ لیتر بنزین به هر فرد بدون افزایش قیمت
کد خبر: 646500
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد پیشنهاد بنزینی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه۱۴۰۳، پیشنهاد توزیع یارانه بنزین به افراد را ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود. در این پیشنهاد، امکان تبادل سهمیه بنزین در یک بازار فراهم خواهد شد.

این روزنامه افزوده است: البته تاکید شده است که دولت این حکم را بدون «هرگونه افزایش قیمت بنزین» انجام دهد. از نگاه مرکز پژوهش‌ها این طرح باعث تحقق اهداف عدالت در توزیع یارانه‌ها، مدیریت مصرف و پیشگیری از قاچاق بنزین خواهد شد. اخیرا برخی از نمایندگان مجلس نیز از طرح توزیع سهمیه به افراد دفاع کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مصرف روزانه اکنون از ۱۱۵میلیون لیتر گذشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ناترازی بنزین ایران به ۱۵میلیون لیتر در روز برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها