کد خبر: 190420
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

حاکمان پوپولیست ایتالیا عاشق پوتین، متنفر از مهاجران و سردرگم درباره اسرائیل

احزاب «اول ایتالیا» رویکردهای متناقضی نسبت به اسرائیل دارند. اما همه آن‌ها روسیه را در صدر اولویت‌های سیاست خارجی خود قرار داده‌اند.

حاکمان پوپولیست ایتالیا عاشق پوتین، متنفر از مهاجران و سردرگم درباره اسرائیل
کد خبر: 190420
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیش از دو ماه پس از انتخابات ایتالیا، هیچ‌کدام از احزاب سیاسی نتوانستند در انتخابات عمومی دو مجلس این کشور اکثریت کرسی‌ها را به دست آورند. بااین‌حال دو حزب راست‌گرای پوپولیست، یعنی حزب لیگ و جنبش پنج ستاره (M5S) توانستند به ترتیب با کسب تقریباً 37 و 23 درصد آرا موقعیت پیشین خود را در مجالس نمایندگان و سنای ایتالیا تقویت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از گاردین، این دو حزب وابستگی ایدئولوژیک نزدیکی به کرملین دارند و این نگرانی وجود دارد که سیاست خارجی ایتالیا برای نخستین بار پس از جنگ‌ جهانی در چرخشی قابل‌توجه به نفع روسیه و مواضع پوتین تغییر کند.

هر دو حزب پنج ستاره و لیگ در شعارهای انتخاباتی خود به خروج از ناتو، پایان تحریم‌ها علیه روسیه و ضرر این تحریم‌ها بر اقتصاد ایتالیا و همچنین حمایت از حضور نظامی روسیه در خاک سوریه تأکید می‌کردند. دراین‌بین حزب لیگ، که پیش‌تر بانام لیگ شمالی شناخته می‌شد، به‌شدت مواضع ضد مهاجرتی دارد.

به گزارش جوییش کرونیکل، به نقل از دیوید بیدوسا، مورخ یهودی، «در جامعه یهودیان ایتالیا همه جریان‌ها طرفدارانی دارند، اما جنبش پنج ستاره را باید یک استثنا بدانیم.» وی در ادامه اضافه کرد «آن‌ها جنبشی ضد ساختار حاکم هستند و به طور مشخص مواضع خود را علیه اسلام رادیکال، مواضع ضد اسرائیلی یا حتی ضد یهودی اعلام نمی‌کنند.»

بااین‌حال لوییجی دی‌مایو، رهبر حزب پنج ستاره چند روز پیش از انتخابات مجبور شد اعلام کند که تعصبی علیه اسرائیل ندارد. این موضع‌گیری زمانی انجام شد که وی اعلام کرد می‌خواهد لورنزو فیورامونتی، یکی از طرفداران جدی جنبش تحریم اسرائیل (BDS) را به‌عنوان یکی از وزرای خود انتخاب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها