کد خبر: 227435
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۰۹:۲۹:۰۰
| |

بامداد امروز انجام گرفت

فراکسیون اکثریت مقتدی صدر اعلام موجودیت کرد

در بیانیه‌ای که بدون امضا از طریق رسانه‌های وابسته به لیست سائرون به رهبری مقتدی صدر، جریان حکمت به رهبری عمار حکیم‌، النصر به رهبری حیدر عبادی و الوطنیه به رهبری ایاد علاوی منتشر شد، این فراکسیون بعد از نشست نمایندگان آنها در هتل بابل بغداد، اعلام موجودیت کرد.

فراکسیون اکثریت مقتدی صدر اعلام موجودیت کرد
کد خبر: 227435
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که که طرفداران مالکی خود را برای اعلام فراکسیون بزرگتر در پارلمان عراق آماده می‌کردند در ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه مقتدی صدر از ائتلاف خود رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین، در بیانیه‌ای که بدون امضا از طریق رسانه‌های وابسته به لیست سائرون به رهبری مقتدی صدر، جریان حکمت به رهبری عمار حکیم‌، النصر به رهبری حیدر عبادی و الوطنیه به رهبری ایاد علاوی منتشر شد، این فراکسیون بعد از نشست نمایندگان آنها در هتل بابل بغداد، اعلام موجودیت کرد .

این ائتلاف ادعا می‌کند هسته اولیه یک فراکسیون فرا مذهبی را تشکیل داده و قرار است با هر نوع رانت مذهبی و طایفه‌ای مبارزه کند.

در بخشی از بیانیه پایانی این اجلاس که ظاهرا برای بستن راه تشکیل ائتلاف مشابهی توسط جریان‌های رقیب صورت گرفته آمده است: «این ائتلاف تلاش دارد تا با تشکیل فراکسیون اکثریت به تشکیل دولت آتی اقدام کند.»

ایمن الشمری از رهبران لیست سائرون هم با تایید این مسئله اعلام کرد: رهبران چهار لیست بر سر تشکیل هسته اولیه فراکسیون بزرگتر به توافق رسیدند و به طور حتم آنها هم‌اکنون شرایط بهتری نسبت به تلاش‌های صورت گرفته توسط لیست دولت قانون و الفتح که در همین راستا تلاش می‌کنند، پیدا کرده‌اند.

در مقابل، لیست دولت قانون به رهبری نوری مالکی که رقیب مقتدی صدر و حیدر عبادی در تشکیل کابینه است در اظهار نظری ضمن تاکید بر پیوستن برخی از اعضای لیست النصر به رهبری عبادی به فراکسیون اکثریت در حال تشکیل مالکی، اعلام موجودیت فراکسیون سائرون را زیر سوال برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها