کد خبر: 236579
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

ادامه اعتراض به اختفای جمال خاشقجی، فعال رسانه‌ای عربستانی

در حالی که روزنامه واشنگتن‌پست ستون جمال خاشقجی فعال رسانه‌ای مخالف بن سلمان را امروز فقط با چاپ تصویرش و خالی زیر چاپ برد روزنامه‌نگاران عرب ظهر امروز جمعه به وقت محلی در مقابل کنسولگری عربستان در استانبول در محل اختفای وی تحصن می‌کنند.

ادامه اعتراض به اختفای جمال خاشقجی، فعال رسانه‌ای عربستانی
کد خبر: 236579
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خدیجه چنگیز نامزد ترکیه‌ای خاشقجی که از همان لحظات اول اختفای نامزدش در مقابل کنسولگری عربستان تحصن کرده در توییتی نوشت: بعد از 3 روز از اختفای او فارغ از هر نظر احساساتی آیا نباید از دولت ترکیه پرسید آقای جمال خاشقجی کجاست؟ آیا این حق را نداریم که از مسئولین عربستان بپرسیم شهروند تبعه شما چه سرنوشتی پیدا کرده است؟

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، خدیجه چنگیز از روز سه‌شنبه تا امروز در برابر کنسولگری تحصن کرده و تمامی ادعاهای دولت عربستان را در رابطه با خروج جمال خاشقجی از کنسولگری رد می کند. او تاکید می‌کند خاشقجی برای تکمیل مراحل اداری ثبت ازدواجشان وارد کنسولگری عربستان شده، اما هرگز از آن خارج نشده، او صرفا به دنبال مدرک عدم تاهل خود بود.

خدیجه چنگیز تاکید می‌کند خودش بیرون کنسولگری منتظر بوده و امکان ندارد وی از کنسولگری خارج شده باشد، بدون آنکه او یا حداقل ماموران امنیتی ترکیه مسئول حفاظت کنسولگری او را ندیده باشند. این زن ترک‌تبار که حضور قابل توجهی هم از مقابل کنسولگری عربستان در فضای مجازی دارد از وزیر خارجه ترکیه خواست برای مشخص شدن سرنوشت نامزدش وارد عمل شود.

در این حال کارشناسان بر این باورند جمال خاشقجی، فعال و منتقد سعودی سرنوشتی بهتر از دیگر فعالان و منتقدان بن سلمان پیدا نکرده و احتمالا به یکی از زندان‌های مخفی عربستان منتقل شده یا خواهد شد. این گمانه‌زنی زمانی قوت بیشتری می‌گیرد که خبرگزاری عربستان همزمان با اختفای خاشقجی در خبری کوتاهی اعلام کرد مسئولین امنیتی متهم یکی از پرونده‌های کلاهبرداری و صدور چک بی‌محل را از خارج تحویل گرفته، اما اطلاعات بیشتری در مورد هویت این فرد ارائه نکرد.

چند ساعت بعد از آن نیز مسئولین عربستان ادعا کردند خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است. این در حالی است که مسئولین ترکیه تاکید می‌کنند وی همچنان در داخل کنسولگری است. ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هم این روایت دولت ترکیه را تایید و بر عدم خروج خاشقجی از کنسولگری تاکید کرد.

در مقابل یکی از فعالان عربستانی هم در توییتی از مذاکرات مسئولین ترکیه با همتایان عربستانی خود برای آزادی این روزنامه‌نگار خبر داد. به هر شکل کش‌وقوس‌های اختفای یک فعال مخالف یکی از دولت‌های دیکتاتوری منطقه ما را به یاد رفتارهای مشابه رژیم صدام حسین با مخافان خود در زمان جنگ هشت ساله و نیز تعامل معمر قذافی با مخالفان یا منتقدانش می‌اندازد، اقداماتی که نه تنها زمینه ادامه بقای آن رژیم‌ها را فراهم نکرد بلکه سرعت‌‌بخش سقوط آن‌ها هم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها