کد خبر: 240870
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۱۳:۱۱:۰۰
| |

هاآرتص منتشر کرد:

تصاویر ماهواره‌ای محل استقرار آتشبارهای اس 300 در سوریه

یک روزنامه‌ اسرائیلی تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که در آنها یک سایت مربوط به سامانه اس 300 پس از استقرارش در سوریه را نشان می‌دهند.

تصاویر ماهواره‌ای محل استقرار آتشبارهای اس 300 در سوریه
کد خبر: 240870
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۱۳:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌ هاآرتص تصاویری از یک سایت سامانه‌های پدافندی اس 300 را که توسط ماهواره‌ها ثبت شده بودند، منتشر کرد. در این تصاویر چهار سکوی شلیک موشک‌های اس 300 پس از استقرار در منطقه مصیاف در سوریه دیده می‌شوند.

هاآرتص تاکید کرد: این آتشبارها تا این لحظه هنوز به شکل کامل نصب و راه‌اندازی نشده‌اند.

روسیه پیشتر سه مجموعه سامانه پدافندی اس 300 را به یگان هوایی سوریه تحویل داده بود که شامل 24 آتشبار به همراه 300 موشک اس 300 و نیز رادارهای پیشرفته بودند.

یک منبع در وزارت دفاع روسیه، اظهار کرد: نسخه کاملا متفاوت از هر سامانه صادر شده یا مدل قدیمی آن به سوریه تحویل داده شد که از ویژگی‌های بسیار جدیدی برخوردار هستند.

این منبع افزود: سامانه‌های جدید این موشک‌ها قادر به مقابله با موشک‌های بالستیک میانبرد و هدف‌گیری اهداف تا فاصله 250 کیلومتری هستند.

تصمیم مسکو برای تجهیز سوریه به موشک‌های اس 300 پس از سرنگونی هواپیمای ترابری نظامی این کشور در سپتامبر و کشته شدن 15 نظامی موجود در آن توسط سامانه‌های دفاع هوایی سوریه در جریان حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در سوریه اتخاذ شد.

کرملین در این اتفاق اسرائیل را مسؤول دانست و به همین دلیل روابط دو طرف دچار تنش شد.

هر چند که مسکو تصمیم گرفت سامانه‌های اس 300 را در اختیار دمشق قرار دهد اما تل‌آویو به مسکو تاکید کرد که به حملات خود علیه اهداف دشمن در سوریه ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها