کد خبر: 241813
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

ترامپ کدام رسانه را دشمن مردم می‌داند؟

سخنگوی کاخ سفید از بیان نام رسانه‌هایی که دونالد ترامپ آن‌ها را، سر باز زد.

ترامپ کدام رسانه را دشمن مردم می‌داند؟
کد خبر: 241813
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری درباره استفاده از عبارت "دشمن مردم" از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: رئیس جمهوری به همه رسانه‌ها اشاره ندارد، او درباره افزایش اخبار جعلی در کشور صحبت کرده و به آن اعتراض دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سندرز بدون اشاره به رسانه یا خبرنگاران خاصی گفت: این افراد احتمالا خودشان می‌دانند که چه کسانی هستند.

به دنبال استفاده دوباره از این عبارت از سوی ترامپ، جیم آکوستا، خبرنگار سی‌ان‌ان در این نشست خبری به سندرز گفت، اگر ترامپ می‌خواهد به طور گسترده از این عبارت استفاده کند، "جرات به خرج دهید" و بگویید کدام رسانه‌ها دشمن مردم آمریکا هستند.

سندرز در پاسخ به سوال آکوستا تصریح کرد: به نظرم متهم کردن رئیس جمهوری و حتی اعضای دولتش به ارسال بمب‌ لوله‌ای از سوی یک سازمان خبری همچون شما، بی‌مسؤولیتی آن را نشان می‌دهد.

به نظرمی‌رسد که سندرز در اظهارات خود به بیانیه‌ای از سوی جف زاکر، رئیس سی‌ان‌ان اشاره کرده که انتقادات ترامپ و سخنگوی کاخ سفید به این رسانه را محکوم می‌کند.

زاکر هفته گذشته اظهار کرد: رئیس جمهوری و به ویژه سخنگوی کاخ سفید باید متوجه باشند که سخنانشان مهم است اما تاکنون هیچ درکی از این مساله از خود نشان نداده‌اند.

این نشست خبری چند ساعت پس از آن برگزار شد که سی‌ان‌ان از دریافت بسته مشکوک دیگری با آدرس این شبکه در یک اداره پست خبر داد.

به دنبال ارسال این بسته‌های حاوی مواد منفجره به برخی مقامات آمریکایی، دونالد ترامپ خواستار اتحاد در کشور شد و این اقدام مجرمانه را محکوم کرد اما رسانه‌ها را مقصر شکاف موجود در کشور دانست.

ترامپ در توییتر رسانه‌ها را به ایجاد "خشم گسترده" در کشور متهم کرد و بار دیگر "رسانه‌های خبری جعلی" را "دشمن مردم" دانست و بر توقف انتشار اخبار جعلی تاکید کرد.

سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری کسی را مقصر نمی‌داند. او مسؤول این اقدامات (ارسال بمب‌های لوله‌ای) نیست. نخستین اقدام او محکوم کردن این اقدامات مجرمانه بود اما نخستین کاری که رسانه‌ها انجام دادند، محکوم کردن رئیس جمهوری بود.

پس از این نشست خبری، سی‌ان‌ان در پیامی توییتری این‌گونه به سندرز پاسخ داد: سی‌ان‌ان نگفت که ترامپ مستقیما مسؤول بمبی است که از سوی حامیان تندرواش به اداره ما ارسال شده است. ما گفتیم که او و شما باید بدانید که سخنانتان اهمیت دارند؛ تک تک کلماتتان. اما تاکنون به نظر نمی‌رسد متوجه آن شده باشید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها