کد خبر: 246449
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۳:۳۲:۰۰
| |

عادل الجبیر نقش داشتن بن‌سلمان در پرونده روزنامه‌نگار مقتول سعودی را رد کرد

آخرین توجیه‌های ریاض در مورد قتل خاشقجی

وزیر خارجه عربستان در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط ادعا کرد مسئولین ترکیه به ریاض خبر دادند منظورشان از شخصیت عالی‌رتبه دولت سعودی، بن سلمان نیست.

آخرین توجیه‌های ریاض در مورد قتل خاشقجی
کد خبر: 246449
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عادل‌الجبیر همچنین در واکنش به گزارش سازمان اطلاعات آمریکا که بن سلمان را آمر انجام این عملیات معرفی کرده، گفت : آنچه که ما در این رابطه شنیدیم صرفا مطالبی بود که از این گزارش افشا شده و جنبه رسمی نداشته و نمی‌توان به آن استناد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، وزیر خارجه عربستان در رابطه با گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن خالد بن سلمان برادر ولیعهد در این جنایت هم گفت: هیچ تماس تلفنی بین او و خاشقجی وجود نداشته و به طور قاطع دست داشتن او را هم تکذیب می‌کنم.

این در حالی است که واشنگتن‌پست در گزارشی خبر داد خالد بن سلمان خود شخصا در تماسی با خاشقجی از وی خواست تا به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کند و هیچ خطری او رادر این رابطه تهدید نمی‌کند.

جبیر در عین حال بدون اشاره به انکارها و فریب افکار عمومی توسط ریاض مدعی شد هدف ریاض از انجام تحقیقات، تحقق عدالت است.

با این وجود وزیر خارجه عربستان حاضر نشد محل دفن جسد را اعلام کرده و مدعی شد دادستانی عربستان همچنان سرگرم تحقیقات در این رابطه است.

وی در ادامه تلاش برای مبرا کردن خانواده حاکم از این اقدام ادعا کرد: روایت عربستان از این حادثه هرگز تغییر پیدا نکرده است، بلکه تیم عملیاتی گزارش گمراه‌کننده‌ای را ارائه کرد اما بعد از آنکه سخنان ضد و نقیض آنها بر ملا شد، پادشاه به دادستان کل دستور انجام تحقیقات را داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها