کد خبر: 251896
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

برنده جایزه صلح نوبل:

برادرزاده‌ام دوش به دوش داعش می‌جنگد

نادیه مراد دارنده جایزه صلح نوبل که امروز یکشنبه در روز پایانی نشست دوحه شرکت کرده بود خبر داد برادر زاده اش هم اکنون در سوریه به همراه داعش در حال جنگ است.

برادرزاده‌ام دوش به دوش داعش می‌جنگد
کد خبر: 251896
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نادیه مراد، برنده جایزه صلح نوبل که خودش مورد تجاوز و بردگی داعش قرار گرفته بود اعلام کرد برادرزاده‌اش از اعضای داعش است.

برنده جایزه نوبل در نشست دوحه اعلام کرد برادر زاده‌اش دوش به دوش داعش در سوریه می جنگند و ما را کافر می داند.


به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از روسیه الیوم نادیه مراد دارنده جایزه صلح نوبل که امروز یکشنبه در روز پایانی نشست دوحه شرکت کرده بود خبر داد برادر زاده اش هم اکنون در سوریه به همراه داعش در حال جنگ است.


او در این نشست افزود برادر زاده‌ام به داعش پیوست وهم اکنون در کنار این گروه در سوریه در حال جنگ است، خانواده‌ام با او تماس گرفتند اما او حاضر به بازگشت به شرایط طبیعی خود نیست و به ما گفت که ما کافر هستیم و اگر نتوانیم شما را به کنیزی بگیریم حتما شما را خواهیم کشت.


نادیه مراد در این سخنرانی گفت: داعش بیش از 6 هزار و 500 دختر، زن و کودک را مورد تجاوز قرار داده که سرنوشت 3 هزار و 500 نفر از آنها همچنان مبهم است در حالیکه صدها نفر از کودکان ربوده شده از مناطق مختلف در اردوگاه‌های نظامی این گروه تروریستی به سر می‌برند.


اشاره می‌شود مراد به همراه یک پزشک کنگویی جایزه یک میلیون دلاری صلح نوبل سال 2018 را برای تلاش‌هایش جهت توقف خشونت‌های جنسی در جنگ‌ها ونزاع‌های مسلحانه کسب کرد.

داستان نادیا مراد که از دست داعش فرار کرده و حالا به همراه خواهرش در آلمان زندگی می‌کند، کمک کرده است که مردم تا حدودی تصویر روشن‌تری از زندگی زنان اسیر در حکومت داعش داشته باشند.

اکنون، پس از گذشت آن روزهای سخت نادیا مراد دختر ایزدی رها شده از دست داعش جایزه نوبل صلح 2018 را کسب کرده است.

نادیا مراد باسی طه، دختر جوان ایزدی است که مدتی پیش توانسته بود خود را از دست داعش به عنوان برده جنسی نجات دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها