کد خبر: 259153
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

نخست‌وزیر سابق ایتالیا:

به تکامل مثبت روابط اقتصادی با ایران امیدواریم

نخست‌وزیر سابق ایتالیا با بیان اینکه به تکامل مثبت روابط ایران و اروپا امیدوار است، ضمن تاکید بر روابط اقتصادی ایران و اروپا گفت: ما مواضع آمریکا را به طور جدی بررسی می‌کنیم اما به سیاست مستقلی نیاز داریم.

به تکامل مثبت روابط اقتصادی با ایران امیدواریم
کد خبر: 259153
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «پائولو جنتیلونی»، نخست‌وزیر سابق ایتالیا که برای شرکت در نشست «دیالوگ رایسینا» به دهلی نو، پایتخت هند آمده است، با محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه که در دهلی نو به‌سر می‌برد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

جنتیلونی پس از این دیدار در مصاحبه‌ای در خصوص دیدارش با ظریف گفت: من و آقای ظریف، دوستان قدیمی و همکاران سابق هستیم. من همیشه از دیدار با ایشان خوشحال می‌شوم.

وی افزود: ما در این دیدار درباره روابط ایران با اروپا گفت‌وگو کردیم که من این موضوع را بسیار مرتبط تلقی می‌کنم و من به تکامل مثبت این روابط امیدوارم.

«آقای جنتیلونی» پنجاه‌و‌هفتمین نخست‌وزیر ایتالیا بود که از دسامبر 2016 تا ژوئن 2018 میلادی سمت نخست‌وزیری را در این کشور برعهده داشت. وی پیش از آنکه نخست‌وزیر شود، وزیر خارجه ایتالیا بود. این سیاستمدار ارشد ایتالیایی در دولت رومانو پرودی و طی سال‌های 2006 تا 2008 وزیر ارتباطات دولت ایتالیا بود.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا در پاسخ به سوالی درباره تجارت غیردلاری ایران و ایتالیا گفت: من فکر می‌کنم که ما باید بر روابط اقتصادی خوب با ایران اصرار داشته باشیم. این یک تعهد تاریخی کشورم است و من امیدوارم که شرایط بین‌المللی به ما اجازه دهد که به این کار ادامه دهیم.

جنتیلونی در خصوص اینکه آیا فشارهای آمریکا تاثیری بر روابط ایتالیا با ایران خواهد داشت یا نه، گفت: ما همیشه مواضع آمریکا را به طور جدی بررسی می‌کنیم. اما ما به سیاست مستقلی نیاز داریم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها