کد خبر: 310331
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۰:۲۴
| |

پوتین:

قصد ساخت پایگاه نظامی در ونزوئلا را نداریم

رئیس‌جمهور روسیه با تکذیب گزارش‌ها مبنی بر تصمیم مسکو به ساخت پایگاه نظامی در ونزوئلا گفت: حضور نیروهای روس در این کشور بر مبنای قراردادهایی است که پیشتر امضا شده است.

قصد ساخت پایگاه نظامی در ونزوئلا را نداریم
کد خبر: 310331
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۰:۲۴

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گزارش‌ها مبنی بر تصمیم این کشور به ارسال نیروهای ارتش و ساخت پایگاه نظامی در ونزوئلا را رد کرد.

پوتین طی دیدار با رؤسای سازمان‌های خبری بین‌المللی در سن‌پترزبورگ با بیان اینکه روسیه قصد ندارد در ونزوئلا پایگاه نظامی تاسیس کند، گفت: «کارشناسان نظامی روس طبق قراردادهایی که پیشتر با ونزوئلا بسته شده، در این کشور حضور دارند».

او با بیان اینکه تمام ذی‌نفعان در مسئله ونزوئلا باید برای حل مشکل با هم گفت‌وگو کنند، توضیح داد: «حتی متحدان آمریکا نیز از مداخله نظامی در ونزوئلا حمایت نمی‌کنند».

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تاکید کرد که دخالت در امور داخلی دیگر کشورها می‌تواند عواقب و نتایج جدی و بعضا مصیبت‌باری داشته باشد.

این اظهارات پوتین واکنشی به توئیت‌های متناقض «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود که یک روز مدعی است روسیه نیروهای خود را از ونزوئلا خارج کرده و روز دیگر از تصمیم مسکو برای ساخت پایگاه نظامی در این کشور خبر می‌دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها