کد خبر: 354605
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۳:۵۵:۴۴
| |

رئیس‌جمهور لبنان همه طرف‌ها را به همکاری برای عبور از بحران فراخواند

رئیس‌جمهور لبنان در اولین سخنان خود از زمان آغاز تظاهرات، بر همکاری همه در این کشور برای اجرای اصلاحات و عبور از مرحله فعلی تأکید کرد و گفت، آماده دیدار با نمایندگان معترضان برای شنیدن صحبت‌های آنان است.

رئیس‌جمهور لبنان همه طرف‌ها را به همکاری برای عبور از بحران فراخواند
کد خبر: 354605
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۳:۵۵:۴۴

اعتمادآنلاین| میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان امروز (پنجشنبه) در هشتمین روز تظاهرات این کشور برای اولین بار با معترضان صحبت کرد؛ وی در ابتدا حق تظاهرات را محترم شمرد و گفت، ملت لبنان می‌تواند اعتراض کند و صدایش را برساند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، عون ضمن اعلام اینکه از ابتدا تعهد به مقابله با فساد داده، تصریح کرد، برای تحقق برنامه‌های اصلاحی نیازمند همکاری تمامی طرف‌ها در دولت و نمایندگان پارلمان است.

وی در این سخنان که از تلویزیون پخش می‌شد، اعلام کرد: بازگرداندن اموال به غارت رفته موضوعی ضروری است و من خودم طرحی در این مورد را ارائه کرده‌ام. هر کسی مالی دزدیده، محاکمه خواهد شد و مهم آن است که طایفه فرد مورد نظر به شکل کورکورانه از وی دفاع نکند.

رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد، تمام فاسدان از طریق دستگاه قضایی این کشور محاکمه خواهند شد و به کسی اجازه داده نمی‌شود در کار دستگاه قضایی اخلال ایجاد کند.

عون گفت: طرح اصلاحی ارائه شده اولین گام اصلاحی برای نجات لبنان از فروپاشی اقتصادی است. در سال 2013 پیشنهاد قانونی برای ایجاد دادگاهی جهت بازگرداندن اموال دزدیده شده ارائه دادم. از نمایندگانتان بخواهید طرح‌هایی که محاکمه فاسدان و بازگرداندن اموال به غارت رفته را مطرح می‌کنند، تصویب کنند.

وی تأکید کرد، بازنگری در وضعیت دولت فعلی لبنان ضروری است.

عون ضمن اعلام اینکه دولت با تجمع در خیابان‌ها تغییر نمی‌کند، برای دیدار با نمایندگان معترضان و تحصن‌کنندگان با هدف شنیدن صحبت‌های آنان اعلام آمادگی کرد و گفت، گفت‌وگو بهترین راه‌حل نجات است.

لبنان چند وقتی بود که با بحران مالی روبرو شده بود اما تظاهرات پس از آن در پنجشنبه هفته گذشته (17 اکتبر) آغاز شد که دولت این کشور برای کسب درآمد بیشتر بر تماس‌های صوتی رایگان مانند تماس با واتساپ مالیات وضع کرد.

گرچه دوشنبه هفته جاری طرح اصلاحاتی «سعد الحریری» نخست‌وزیر تصویب و این مالیات‌ها لغو شد اما تظاهرات‌کنندگان گفته‌اند طرح مذکور را قبول ندارند و به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها