کد خبر: 400121
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۲:۱۰
| |

وزارت خارجه آمریکا:

فدراسیون روسیه از مفاد استارت جدید تبعیت کرده است

در گزارش وزارت خارجه آمریکا که چهارشنبه منتشر شد، آمده است: براساس اطلاعات دریافتی تا تاریخ 31 دسامبر 2019 ایالات متحده تایید می‌کند که فدراسیون روسیه از مفاد استارت جدید تبعیت کرده است.

فدراسیون روسیه از مفاد استارت جدید تبعیت کرده است
کد خبر: 400121
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۲:۱۰

اعتمادآنلاین| در گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا تاکید شد، روسیه همچنان به تعهداتش طبق پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید (استارت جدید) پایبند است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش وزارت خارجه آمریکا که چهارشنبه منتشر شد، آمده است: براساس اطلاعات دریافتی تا تاریخ 31 دسامبر 2019 ایالات متحده تایید می‌کند که فدراسیون روسیه از مفاد استارت جدید تبعیت کرده است.

با این حال در ادامه این گزارش آمده است: روسیه از تعبیر و تفسیر آمریکا از پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد موسوم به آی‌ان‌اف تبعیت نمی‌کند.

در این گزارش آمده است: ایالات متحده مشخص کرده است که در سال 2019 فدراسیون روسیه همچنان تعهداتش را طبق بندهای اول، چهارم و ششم پیمان آی‌ان‌اف که بر عدم دستیابی، تولید یا ممنوعیت آزمایش موشک کروز زمین ‌پرتاب (GLCM) با برد 500 کیلومتر تا 5500 کیلومتر یا دستیابی یا تولید پرتابه‌هایی از چنین موشک‌هایی تاکید می‌کند، نقض کرده است.

این اظهارات در گزارشی برای کنگره آمریکا تحت عنوان «انطباق با توافق‌ها و تعهدات کنترل تسلیحات، منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و خلع سلاح» ارسال شده است و تبعیت کشورهای سراسر جهان از پیمان‌های مرتبط را پوشش می‌دهد.

پیش از این سخنگوی کرملین تاکید کرد، از آنجایی که مسکو برای نقض بندهای این پیمان تلاشی ندارد، باید طرفی برای تمدید احتمالی پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) با واشنگتن وارد گفت‌وگو شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها