کد خبر: 456291
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۱:۳۷:۴۰
| |

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد:

وجود 7000 مزدور سوری در لیبی / ترکیه همچنان به ارسال سلاح و اعزام مزدوران به لیبی ادامه می‌دهد

در گزارشی از رسانه‌های اروپایی آمده است که ترکیه همچنان به ارسال سلاح و اعزام مزدوران به لیبی ادامه می‌دهد.

وجود 7000 مزدور سوری در لیبی / ترکیه همچنان به ارسال سلاح و اعزام مزدوران به لیبی ادامه می‌دهد
کد خبر: 456291
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۱:۳۷:۴۰

اعتمادآنلاین| گزارش‌های رسانه‌های اروپایی حاکی از آن است که ترکیه همچنان به ارسال سلاح و اعزام مزدوران به لیبی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری "نوا" ایتالیا اعلام کرد، دو هواپیمای حامل تجهیزات ترکیه شنبه وارد پایگاه الوطیه در غرب طرابلس شد که مقر نیروهای ترکیه در لیبی است. این تجهیزات شامل سامانه‌های دفاع هوایی بود که فقط ناتو از آن استفاده می‌کند. هواپیمای دوم نیز حامل تجهیزات لجستیکی و تعدادی از شورشیان سوری بود که ترکیه آن‌ها را برای جنگ در کنار نیروهای دولت وفاق ملی لیبی وارد این کشور می‌کند.

در این راستا، رامی عبدالرحمن، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از وجود 7000 مزدور سوری در لیبی خبر داد.

به گفته این دیده‌بان مزدوران حقوق کاملشان را نگرفته‌اند و فرماندهان بخش مهمی را از حقوق نیروها برمی‌دارند و با آن در بازار ارز ترکیه معامله می‌کنند.

درحالی ترکیه همچنان به اعزام مزدوران به لیبی ادامه می‌دهد که براساس توافق طرف‌های لیبیایی در 24 اکتبر، نیروهای خارجی باید ظرف 90 روز کشور را ترک کنند. اما ترکیه از اواسط نوامبر مانع بازگشت مزدوران از لیبی به سوریه شده است. تردیدهایی درباره قصد ترکیه برای کارشکنی در حل و فصل بحران لیبی وجود دارد به ویژه اینکه اخیرا مأموریت نیروهای خود در طرابلس را برای 18 ماه تمدید کرده است.

همچنین یک سایت ایتالیایی متخصص در امور نظامی اعلام کرد ترکیه همچنان به ارسال سلاح به غرب لیبی ادامه می‌دهد.

رسانه‌های لیبیایی نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کردند، ترکیه تیربارهای موشک‌های ‌هاوک آمریکا و سامانه‌های راداری که در عملیات دفاع هوایی از آن استفاده می‌شود و تجهیزات ارتباطی را به لیبی منتقل کرده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، رزمایش‌های یگان دریایی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در زیر آب که 20 دسامبر آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد، دوره‌های آموزشی این نیروها در چارچوب توافق امضا شده با دولت وفاق ملی در 29 نوامبر 2019 و در پایگاه الخمس در شرق طرابلس ادامه دارد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها