کد خبر: 491856
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۱۱:۱۵
| |

سنوار: عدد "1111" را خوب به خاطر بسپارید

یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه تاکید کرد که عدد "1111" را از طرف حماس، مقاومت و گردان‌های قسام خوب به خاطر بسپارید. احتمالا عدد 1111 به تعداد اسرای فلسطینی اشاره دارد که قرار است در جریان مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی آزاد شوند و 4 عدد یک هم بیانگر اسارت 4 نظامی اسرائیلی نزد گردان‌های قسام است.

سنوار: عدد "1111" را خوب به خاطر بسپارید
کد خبر: 491856
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۱۱:۱۵

اعتمادآنلاین| یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه تاکید کرد که عدد "1111" را از طرف حماس، مقاومت و گردان‌های قسام خوب به خاطر بسپارید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین :سنوار اظهار داشت که جزئیات بیشتر در مورد این رقم را به زودی خواهید فهمید.

این گزارش می افزاید: احتمالا عدد 1111 به تعداد اسرای فلسطینی اشاره دارد که قرار است در جریان مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی آزاد شوند و 4 عدد یک هم بیانگر اسارت 4 نظامی اسرائیلی نزد گردان‌های قسام است.

آنگونه که برخی منابع اعلام کرده‌اند، پرونده مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی شاهد پیشرفت‌هایی بوده و احتمال می‌رود قرارداد مبادله اسرا به زودی به امضا برسد.

یحیی سنوار در اظهارات روز دوشنبه خود تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم مسئله عمران و بازسازی باریکه غزه یا لغو محاصره به موضوع مبادله اسرا پیوند داده شود و این دو مسئله کاملا جدا از هم هستند.

این اظهارات سنوار بعد از دیدار او با فرستاده رییس جمهوری مصر ، بیان شد . رییس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه ظهر روز دوشنبه با عباس کامل رییس سازمان اطلاعات دیدار کرد.

سفر هیئت اسرائیلی به قاهره برای بررسی پرونده مبادله اسرا

در همین پیوند، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که یک هیئت رسمی اسرائیلی قرار است هفته آینده برای پیگیری و بررسی پرونده مبادله اسرا با جنبش حماس راهی قاهره شود.

این شبکه افزود که در صورت امضای توافق مبادله اسرا، در میان اسرای فلسطینی که قرار است آزاد شوند، شماری از افرادی نیز وجود خواهند داشت که به دست داشتن در کشتن اسرائیلی‌ها متهم هستند.

شبکه کان افزود که مذاکرات برای مبادله اسرا بین مقاومت و رژیم صهیونیستی قبل از آغاز جنگ اخیر با پیشرفت‌هایی همراه بود.

به گفته این شبکه، رژیم صهیونیستی حدود یک ماه و نیم پیش لیستی از اسرایی که حاضر به آزادی آن‌ها شده را در اختیار حماس قرار داده بود.

این شبکه همچنین بیان کرد که این لیست شامل حدود 100 اسیر فلسطینی می‌باشد.

شبکه کان همچنین فاش کرد که یک مسئول بلندپایه اسرائیلی در همان موقع برای پیگیری پرونده مبادله اسرا راهی یکی از کشورهای عربی شد و خواستار کمک به پیشبرد این پرونده شد اما در نهایت نتیجه‌ای حاصل نشد و اکنون پیگیری این پرونده به مصری‌ها سپرده شده است.

یکی از پیش شرط‌های حماس در مورد پرونده مبادله اسرا، آزادی تمامی اسرایی است که به موجب قرارداد شالیت آزاد شده و پس از آن به اسارت گرفته شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها