کد خبر: 509364
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۴:۰۹:۰۴
| |

افزایش ذخیره ارزی چین به 3.2 تریلیارد دلار

معاون اداره ملی مدیریت ارز خارجی چین اعلام کرد تا پایان ماه جولای، ذخیره ارز خارجی این کشور نسبت به پایان ماه گذشته 21 میلیارد و 900 میلیون دلار افزایش یافته و به 3 تریلیارد و 235 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده است.

افزایش ذخیره ارزی چین به 3.2 تریلیارد دلار
کد خبر: 509364
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۴:۰۹:۰۴

اعتمادآنلاین| «وانگ چون یینگ» روز یکشنبه در نشستی افزود: با این اوصاف ذخیره ارزی چین در حال حاضر بالاترین مبلغ پس از سال 2016 میلادی است.

به گزارش ایرنا از شینهوا، وی اظهار کرد: با وجود ادامه همه گیری کرونا و مواجه شدن اوضاع اقتصادی و مالی بین المللی با تنش های بسیار، اقتصاد چین به طور مستمر و باثبات رشد کرده و این امر سبب ثبات نسبی ذخیره ارزی این کشور شده است.

وانگ همچنین افزایش بهای اوراق قرضه کشورها را از دیگر دلایل افزایش ذخیره ارزی کشور عنوان کرد و توضیح داد اوراق قرضه بخش قابل ملاحظه ای از ذخیره ارزی کشور را تشکیل می دهد و افزایش بهای آنها بر ارزش ذخیره ارزی تاثیر چشمگیری دارد.

به گفته این مقام چینی با توجه به چالش ‌های جدی جهانی، بازارهای بین ‌المللی مالی با ابهامات گوناگون روبرو هستند اما از سوی دیگر تاثیر شیوع ویروس کرونا موقتی خواهد بود و روند رشد مطلوب اقتصاد چین در درازمدت تغییری نخواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها