کد خبر: 509942
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۱۱:۲۲:۴۵
| |

عمران خان:

تا زمانی که «غنی» در قدرت است، طالبان با کابل صلح نخواهد کرد

عمران خان گفت: هنگامی که رهبران طالبان به پاکستان آمدند، من سعی کردم آنها را متقاعد کنم که صلح کنند؛ آنها گفتند تا زمانی که اشرف غنی در افغانستان قدرت دارد؛ ما با این دولت گفت‌وگو نمی‌کنیم.

تا زمانی که «غنی» در قدرت است، طالبان با کابل صلح نخواهد کرد
کد خبر: 509942
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۱۱:۲۲:۴۵

اعتمادآنلاین| «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان به نقل از رهبران طالبان، گفته است تا زمانی که اشرف ‏غنی در قدرت باشد، این گروه حاضر به گفت‌وگو نخواهد شد‎.‎

به گزارش فارس، عمران خان روز چهارشنبه در منزلش به خبرنگاران خارجی گفت: 3 یا 4 ماه پیش، هنگامی که رهبران ارشد طالبان به پاکستان آمدند، من سعی کردم آنها را متقاعد کنم که صلح کنند؛ شرایط طالبان این است: تا زمانی که اشرف غنی در آنجا قدرت دارد؛ ما با این دولت گفت‌وگو نمی‌کنیم.

این در حالی است که در دوحه قطر، نمایندگان تعدادی از کشورها، از جمله آمریکا در حال حاضر با نمایندگان دولت و طالبان به‌منظور آخرین تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس تا قبل از 9 اوت یعنی زمان خروج رسمی نیروهای خارجی از افغانستان در حال مذاکره هستند.

به گزارش رویترز، نخست وزیر پاکستان گفت که دولت افغانستان اکنون در تلاش است تا آمریکایی‌ها را متقاعد کند که به افغانستان بازگردند و دوباره در این کشور مشارکت کنند.

خان افزود: آمریکا در این 20 سال چه کاری در افغانستان انجام داده است و اکنون در این کشور چه چیزهایی باقی مانده است؟

با این حال، نیروهای آمریکایی به‌ادعای خود در حمایت از نیروهای افغان برای مقابله با پیشروی طالبان حملات هوایی را ادامه می‌دهند اما تاکنون مشخص نیست که آیا این پشتیبانی پس از 5 آگوست ادامه می یابد یا نه.

عمران خان همچنین تاکید کرد که اسلام‌آباد به صراحت اعلام کرده است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به آمریکا اجازه ساخت پایگاه در پاکستان را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها