کد خبر: 540678
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۲:۰۳:۱۰
| |

ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل:

سرنوشت ملت اوکراین در دست یک کمدین است

رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد، سرنوشت ملت اوکراین در دست یک کمدین است که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شده است.

سرنوشت ملت اوکراین در دست یک کمدین است
کد خبر: 540678
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۲:۰۳:۱۰

ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل گفت: ولادیمیر زلنسکی کمدین اوکراینی به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد و مردم برای تعیین سرنوشت‌شان به یک کمدین امید بسته‌اند. من منتظر این هستم تا در سازمان ملل نظر خود را بیان کنم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وی تاکید کرد: ما هرگز به نفع قطعنامه سازمان ملل که عملیات روسیه را محکوم می‌کند یا تحریم‌هایی را علیه روسیه پیشنهاد می‌دهد رای نخواهیم داد.

بولسونارو گفت: ما هیچ‌گونه تحریمی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعمال نکرده و عملیات روسیه را محکوم نمی‌کنیم. هیچ کشوری نمی‌تواند رای و نظر ما را مشخص کند و این نظر ما به هیچ کشوری ربطی ندارد. رای ما آزاد است. موضع ما حفظ توازن است. نمی‌توانیم مداخله کنیم. ما خواهان صلح هستیم؛ اما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که از عواقب تاثیر بپذیریم.

بولسونارو گفت که بعد از صحبت‌هایش با ولادیمیر پوتین کشورش به حفظ بی‌طرفی درباره حوادث اوکراین ادامه می‌دهد.

وی گفت: ما به بی‌طرفی ادامه خواهیم داد و برحسب امکاناتمان به یافتن راه حل کمک می‌کنیم. بخش بزرگی از ساکنان اوکراین به زبان روسی صحبت می‌کنند و روس‌ها و اوکراینی‌ها دو ملت برادر هستند. صحبتی درباره کشتار علیه غیرنظامیان وجود ندارد و هیچ کسی نمی‌تواند از چنین تاکتیکی استفاده کند. صحبت درباره کشتار اغراق است. کشتار برای رئیس جمهوری روسیه منفعتی ندارد.

بولسونارو گفت که تصمیم دارد شراکت میان دو کشور را حین اتخاذ تصمیمات یا ایراد اظهارات درباره مسکو رعایت کند.

وی گفت: جهان با هم مرتبط است و آنچه در ده هزار کیلومتری ما اتفاق می‌افتد بر برزیل تاثیر می‌گذارد. ما باید به مسؤولیت خود عمل کنیم به ویژه اینکه ما همکاری تجاری با روسیه داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها