کد خبر: 550049
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پیشنهاد مقتدی صدر برای جرم‌انگاری سازش با اسرائیل به کجا رسید؟

یکی از شخصیت‌های سیاسی عراق خواستار پیگیری واقعی پیشنهاد جرم‌انگاری سازش با اسرائیل از سوی پیشنهاددهنده آن یعنی مقتدی صدر شد.

 پیشنهاد مقتدی صدر برای جرم‌انگاری سازش با اسرائیل به کجا رسید؟
کد خبر: 550049
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- یکی از شخصیت‌های سیاسی عراق خواستار پیگیری واقعی پیشنهاد جرم‌انگاری سازش با اسرائیل از سوی پیشنهاددهنده آن یعنی مقتدی صدر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، حیدر الملا نماینده سابق پارلمان عراق در توییتر خود با اشاره به مسکوت ماندن پیشنهاد مقتدی صدر در رابطه با جرم‌انگاری سازش با اسرائیل از او خواست موضع دقیق خود را نسبت به پیگیری و اجرایی شدن این پیشنهاد اعلام کند.

الملا در تویبتر خود خطاب به مقتدی صدر نوشت: آقای مقتدی، دو هفته از اعلام پیشنهاد شما در رابطه با جرم‌انگاری سازش با رژیم صهیونیستی می‌گذرد، آیا همچنان این پیشنهاد صرفاً یک ابتکار رسانه‌ای باقی خواهد ماند یا اینکه جریان شما به همراه متحدانش این پیشنهاد را به قانون تبدیل می‌کنند؟ همچنین آیا این قانون می‌تواند در کردستان عراق هم به اجرا درآید؟

او در پایان نوشت: منتظر می‌مانیم... نه به سازش.

گفتنی است مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، 23 آوریل از عزم فراکسیونش در تقدیم طرح جرم‌انگاری سازش با اسرائیل در پارلمان خبر داده بود، اما بعد از این پیشنهاد هیچ اقدام یا واکنش رسانه‌ای دیگری در قبال آن انجام نداد.

گفتنی است به جز مقتدی صدر که چند سالی است با اسرائیل روابط حسنه و مراودات گسترده‌ای پیدا کرده، متحدان او نیز در ائتلافی که برای تشکیل کابینه تشکیل شد، چه مسعود بارزانی و چه جریان اهل تسنن، یا مستقیماً با اسرائیل در ارتباط هستند یا از جانب کشورهای سازشکار با اسرائیل حمایت می‌شوند.

از همین رو برخی از کارشناسان توییت مقتدی صدر در این باره را جزو تراوشات ذهنی کنترل‌نشده او به شمار می‌آورد و می‌گویند، او هرگز فرصت (بخوانید اجازه) ورود به چنین حیطه‌ای را در چارچوب معادلات شکل‌گرفته با متحدان داخی و منطقه‌ای‌اش پیدا نخواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها