کد خبر: 609273
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۰۹:۱۳:۲۱
| |

سوزان رایس، مشاور بایدن از سمت خود استعفا داد

سوزان رایس مشاور ارشد سیاست داخلی جو بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در آستانه اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ استعفا داد و قرار است ماه آینده میلادی (می) سمت خود را ترک کند.

سوزان رایس، مشاور بایدن از سمت خود استعفا داد
کد خبر: 609273
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۰۹:۱۳:۲۱

سوزان رایس، مشاور ارشد سیاست داخلی جو بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در آستانه اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴  استعفا داد و قرار است ماه آینده میلادی (می) سمت خود را ترک  کند.

به گزارش ایرنا، سوزان رایس پیش از این، کارشناس دموکرات پیشکسوت سیاست خارجی آمریکا در سمت مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس ‌جمهوری پیشین آمریکا و نیز سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد بود که با جو بایدن در مقام معاون رئیس جمهور وقت دولت اوباما همکاری نزدیک داشت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای با تقدیر از تلاش های سوزان رایس در سمت مشاور سیاست داخلی خود بدون اشاره به دلیل استعفای وی گفت: واضح است پس از بیش از دو سال رهبری جدی او در شورای سیاست داخلی، هیچ‌ کس تواناتر و مصمم‌تر از سوزان رایس برای انجام کارهای مهم برای مردم آمریکا وجود ندارد.

سوزان رایس نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود از بایدن قدردانی کرد و گفت: به تمام کارهایی که توانستیم با هم برای مردم آمریکا انجام دهیم، افتخار می‌کنم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که سوزان رایس در جایگاه مدیر شورای سیاست داخلی کاخ سفید، تاثیر گسترده‌ای بر رویکرد دولت بایدن در موضوعاتی چون مراقبت‌های بهداشتی، مهاجرت و نابرابری‌های نژادی داشت.

رایس در حالی که آخرین روز کاری او ۲۶ ماه آینده میلادی (می) خواهد بود از دست‌اندرکاران اصلی دولت بایدن در موضوع مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک و بازگرداندن بسیاری از آنان بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها