کد خبر: 621251
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۸:۵۵:۰۷
| |

اعلام زمان برگزاری نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ و ایران

سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل با اعلام اینکه نشست دوره‌ای شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص ایران روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود، بار دیگر تهران را در خصوص جنگ اوکراین به نقض این قطعنامه متهم کرد.

اعلام زمان برگزاری نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ و ایران
کد خبر: 621251
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۸:۵۵:۰۷

«باربارا وودوارد» سفیر انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک، گفت: ما نگران این اقدامات ایران هستیم. این کشور سه برابر بیشتر از حداقل مقدار مورد نیاز اورانیوم غنی شده برای ساخت یک سلاح هسته‌ای، اورانیوم ذخیره کرده است

به گزارش ایرنا، مطابق قطعنامه ۲۲۳۱، هر شش ماه یک‌بار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در این نشست سخنرانی می‌کند.

«باربارا وودوارد» سفیر انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک، به مناسبت ریاست دوره‌ای کشورش در ماه جاری میلادی بر شورای امنیت در پاسخ به سوالی درباره نگرانی لندن از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و ادعای نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای با تکرار ادعا‌های غرب افزود: ما نگران این اقدامات ایران هستیم. این کشور سه برابر بیشتر از حداقل مقدار مورد نیاز اورانیوم غنی شده برای ساخت یک سلاح هسته‌ای، اورانیوم ذخیره کرده است

سفیر انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: ما در ۶ جولای (۶ ژوئیه / ۱۵ تیرماه) یک جلسه شورای امنیت با موضوع ایران خواهیم داشت و به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواهیم پرداخت.

وودوارد برغم رد کمک پهپادی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد: ایران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده در جنگ علیه اوکراین، این قطعنامه را نقض کرده است؛ بنابراین مسائل و نگرانی‌های زیادی است که ما به آن‌ها در ۶ جولای رسیدگی خواهیم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها